«مالچ به هرگونه پوششی اطلاق می‌شود که برای محافظت و ارتقای کیفیت خاک، روی سطح خاک گسترده می‌شود.
انواع مالچ های پلاستیکی برای به دست آوردن عملکرد بیشتر و زودرسی محصول گیاهان به ویژه برای گونه‌های گرمادوست مانند فلفل، ذرت، گوجه فرنگی و گیاهان پیچکدار در حال افزایش است.»
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: این محصولات صیفی شامل هندوانه، سیب زمینی، طالبی، خربزه و گوجه فرنگی است.
سیروس اسدپور روز سه‌شنبه درحاشیه بازدید از مزرعه های شرکت سهامی زراعی جگین افزود: کشت صیفی در این منطقه زراعی از اوایل آذرماه آغاز و تا نیمه دوم دی ماه ادامه دارد.
وی بیان داشت: تاکنون کشت هندوانه در بیش از ۱۵۰ هکتار از زمین های این شرکت سهامی زراعی جگین جاسک آغاز شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان پیش بینی کرد: تا اواخر فروردین ماه سال آینده، پایان مهلت برداشت صیفی در زمین های شرکت زراعی جگین بیش از ۲۵ هزار تن محصول برداشت شود.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان یادآورشد: همچنین ۵۰ هکتار از اراضی یکی از ایستگاه های پمپاژ  جگین نیز به کشت تحقیقاتی اختصاص داده شده که در آن سیب زمینی شیرین، کلم، کلم پیچ، پیاز، پنبه، خیار، هویج، انواع فلفل دلمه و قلمی، چغندر و لبو کشت می شود.
اسدپور خاطرنشان کرد: با دربافت مجوز و مصوبه های لازم با مشارکت سرمایه گذار جدید تاکنون بیش از  ۲۵۰ میلیارد ریال جهت تجهیز ایستگاه ها، اصلاح اراضی و سرمایه در گردش برای کاشت هزینه شده که امیدواریم سال پرباری برای شرکت پیش رو داشته باشیم.
شرکت سهامی زراعی جگین جاسک به دلیل متعدد از جمله نداشتن تمکن مالی ۲ سال متوالی هیچ محصولی در آن کشت نمی شد.
 در سال زارعی جاری نزدیک به هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شرکت بعد از ۲ سال وقفه زیر کشت صیفی می رود.
شرکت سهامی زراعی جگین با ۵۷۶عضو و بیش از ۲ هزار هکتار در سال ۸۷با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت و آب مورد نیاز آن از سد جگین تامین می شود.
 شهرستان جاسک با اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز، مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل به ویژه صیفی و هندوانه است.
استان هرمزگان یکی از تولید کنندگان عمده محصولات خارج از فصل سبزی و صیفی است، که با تولید گوجه فرنگی، خیار، انواع فلفل، پیاز، سبزی، کدو، بادمجان و هندوانه در فصل های پاییز، زمستان و بهار نقش بسزایی در تنظیم بازار کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.