رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصردوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱۶نفر به دلیل علائم مشکوک به آنفلوآنزا مورد نمونه گیری قرار گرفتند که ابتلای ۱۶نفر به این بیماری تایید شد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در این مدت سه نفر نیز جان خود را به دلیل عوارض ناشی از آنفلوآنزا از دست دادند که دو نفر از آنان مادران باردار بودند.

بهترین نسخه رعایت بهداشت فردی است

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان راه‌های انتقال بیماری آنفلوآنزا را ترشح دهان و بینی، دست دادن و روبوسی، دست زدن و تماس با اشیا و سطوح  آلوده اعلام و تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی بهترین نسخه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی ادامه داد: این بیماری با تب شدید آغاز می شود و اگر فرد مبتلا به آنفلوآنزا، عطسه یا سرفه کند، ویروس در هوا پخش می‌شود.

نوروزیان دیگر علایم این بیماری را علاوه بر تب شدید، سردرد، درد بدن، احساس خستگی و دردهای عضلانی عنوان کرد و افزود: مبتلایان هنگام عطسه و سرفه باید جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرند تا قطره های آلوده به ویروس در فضا پخش نشوند.

وی، در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گفت: بهترین راه، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن مکرر دستها به مدت ۳۰ ثانیه در شرایط مختلف به ویژه قبل از غذا است.

مبتلایان در خانه بمانند

نوروزیان یادآور شد: به طور معمول  فصل پاییز و زمستان، زمان شیوع بیماری‌های ویروسی تنفسی است و شیوع آنفلوآنزا نیز  در محیط‌های سربسته مانند مدارس و مهدهای کودک بیشتر است و ضرورت دارد که فرد بیمار از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کند.

وی تاکید کرد: افراد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا باید از حضور در محافل عمومی از جمله دانشگاه، مسجد، مدرسه و دیگر فضای عمومی خودداری کنند.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: یکی از راه های موثر در پیشگیری و مهار ویروس آنفلوآنزا واکسیناسیون است که  تا۶ ماه ایمنی بدن را در برابر این ویروس به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر افزایش می‌دهد.

نوروزیان ابراز داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار خون بالای کنترل نشده، بیماران مبتلا به کم خونی، بیماری‌های تنفسی، بیماران قلبی، زنان باردار، بیماران سرطانی، مبتلایان به ایدز، بیماران کلیوی به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری با نظر پزشک معالج خود اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.