مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: شهرستان جاسک جزو سه شهرستان مهم وحساس در منطقه مکران است که برای توسعه و پیشرفت آن برنامه‌ای مدون برای ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های متعدد پیش بینی شده است.

موسی دادی زاده سرخایی روز چهارشنبه درجمع مدیران شهرستان جاسک افزود: معلمان شهر جاسک نیز باید به‌عنوان فرهیختگان جامعه در ارشاد و روشنگری جامعه بویژه قشر دانش‌آموزی تلاش کنند تا نیروی بومی متخصص برای توسعه این منطقه حساس تربیت شود.

وی بیان داشت: دراختیار داشتن نیروی کارآمد برای پیشرفت هرمنطقه مهم است وتوسعه رشته‌ها در مدرسه‎‌ها نیز باید متناسب با ظرفیت هر منطقه در ابعاد مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، صنعت و خدمات باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: برای ایجاد صنعت دریک شهر ومنطقه باید برنامه‌ریزی ومطالعه داشت که آن صنعت به چه تخصصی نیاز دارد و یا چگونه نیروی کار ماهر را تربیت کنیم و در هنرستان‌ها چه رشته و فنونی را ایجاد کنیم که نیروی انسانی آن تامین شود. 

دادی زاده ادامه داد: داشتن برنامه و اجرای مطلوب آن نیازمند آنست که مجریان به آن برنامه اعتقاد داشته باشند و برای اینکه بتوان جامعه را متحول ساخت باید باور این تحول در معلمان و خانواده‌ها به عنوان عنصر اصلی تربیت نهادینه شود.

وی تصریح کرد: سند تحول نظام بنیادین آموزش وپرورش بر تربیت همه جانبه ساحت‌های ششگانه دانش آموزان تاکید دارد و معلمان با بهره گیری از روش‌های متنوع تدریس بکوشند تا تفکر، خلاقیت و احساس‌ها را در کنار تعلیم علمی به دانش آموزان انتقال دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.