رئیس ستاد انتخابات هرمزگان شامگاه شنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در استان از یکشنبه ۱۰ آذرماه جاری همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و به‌ مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

سعید ناجی بیان داشت: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان می‌توانند از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۸  برای ثبت‌نام به مراکز حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند.

وی از داوطلبان انتخاباتی خواست تا برای سهولت ثبت‌نام و اجتناب از هرگونه معطلی به هنگام مراجعه برای ثبت‌نام، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه، عکس و مدرک تعیین وضعیت خدمت نظام وظیفه و همچنین مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را همراه داشته باشند.

ناجی خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخابات، برای ثبت‌نام، افراد علاوه بر التزام عملی به اسلام و قانون اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، شرایط حداقل سنی ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام، نداشتن سوء شهرت و همچنین دارای سلامت جسمانی باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص آمار احتمالی داوطلبان انتخابات مجلس در استان گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از استقبال گسترده داوطلبان انتخابات در شهرستان‌های ۱۳ گانه استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی (بندرعباس، قشم، حاجی آباد،بوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

ستاد انتخابات هرمزگان فعالیت خود را به صورت رسمی از ششم آذرماه آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.