شهید عیسی ذاکری یادگار جعفر و مریم ۱۰ فروردین ۱۳۴۷ در روستای میرآباد از توابع شهرستان میناب به دنیا آمد.

پدرش نگهبان سد بود و با دست رنج شغل پدر بزرگ شد و در سال‌های کودکی چون پای روضه و منبر اهل بیت(ع) نشسته بود ارادت خاصی داشت و با این خانواده آشنا شد به همین دلیل تصمیم گرفت درس دین و انسانیت بیاموزد.

 وی سپس تحصیلات خود را تا سطح ۲ طلبگی در حوزه علمیه قم ادامه داد و سال ۶۵ درحالی که حدودا ۱۸ ساله بود به عنوان یک طلبه بسیجی راهی جبهه‌های جنگ شد.

این طلبه شهید ۱۹ فروردین سال ۶۶ درست زمانی که تازه به سن ۱۹ سالگی رسیده بود و درهمان ماه تولدش بر اثر ترکش به سر درمنطقه فاو آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

«از فروردین ۱۳۶۶ تا فروردین ۱۳۶۷ – به جز عملیات کربلای ۸ که ادامه عملیات کربلای ۵ به شمار می‌رفت – تمام عملیات‌های جمهوری اسلامی در مناطق کوهستانی شمال غرب انجام شد.

با شروع عملیات کربلای ۸ در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ و در جریان عملیات کربلای ۱۰ در ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۶ و نیز، همزمان با عملیات نصر ۴و ۵ در تابستان این سال، جنگ شهرها به طور متناوب ادامه یافت، پس از این زمان، تا شهریورماه، این جنگ به طور پراکنده استمرار پیدا کرد.

عملیات کربلای ۸ عملیات نظامی نیروهای مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در محور شلمچه به کانال ماهی، به صورت نیمه گسترده در مدت ۴ روز، از تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ تا ۲۱ فروردین ۱۳۶۶ به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر علیه نیروهای ارتش عراق، انجام شد.

در سال ۱۳۶۶، و پس از پیروزی ایران در شلمچه (عملیات کربلای ۵) فشار سیاسی علیه ایران در سطح بین‌المللی و با هدف پایان دادن به جنگ، به گونه‌ای بی‌سابقه افزایش یافت. همزمان با حمله نظامی آمریکا در خلیج فارس، ارتش عراق نیز در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه فاو، که چسبیده به خلیج فارس است به مواضع رزمندگان حمله کرد. این حمله در شرایطی انجام شد که بیشتر نیروهای ایران در شمال غرب مستقر بوده و به تازگی عملیات والفجر ۱۰ را در حلبچه به پایان رسانده بودند؛ بدین ترتیب، فاو سقوط کرد و در اثر آن،روند حملات ارتش عراق ادامه یافت و حوادث جنگ به گونه‌ای پیش رفت که باعث پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۷ تیر سال ۵۸ شد ».

مزار شهید عیسی ذاکری در گلزار شهیدان میناب قرار دارد.

شهید عیسی ذاکری در بخشی از وصیت‌نامه خود، آورده است: ای مومنین، ای مستضعفین، ای خوانندگان این وصیت‌نامه گواه باشید من رفتم و پس از گذشت ۱۳۴۶ سال ندای مظلوم تاریخ را لبیک گفتم.

وی ادامه داده است: ای زمان شاهد باش من در سال ۶۵ رفتم تا ندای پرخروش سرود مظلومان امام حسین(ع) را که این بار از گلوی مردی برومند حضرت روح الله-امام خمینی (ره)- مرتعش می‌شود، را لبیک گویم و خون بی‌ارزشم را برا رضای خدا به پیشگاه او هدیه می‌برم.

این طلبه شهید دفاع مقدس افزوده است: ای خداوند کریم! اگر دین اسلام و عزت و سرافرازی اسلام به از بین رفتن و ریختن خون کسانی چون این حقیر است پس قابلیت شهادت را به این بنده حقیرت عطا بفرما.

پیرو هوا و هوس نباشید

شهید ذاکری نوشته است: گوش‌های سنگین و قلب‌های مهر خورده و چشمان کور شده دنیای مظلومیت منحط و ظالمان انحطاط ‌گر به هوش باشند که من با بینش کامل به راهم و به عاقبتم این راه را انتخاب و به یاری حق تا آخر ادامه خواهم داد و تا گرفتن حق مظلومان از ظالمان تا آزادی قدس و کربلا و تا مرز لذت‌بخش شهادت، زیرا ما همیشه پیروز هستیم.

وی در ادامه وصیت‌نامه خود بیان داشته است: ما را چه باک از شهادت که خود تولدی است نوین و آغازی تازه بر پایانی کوتاه؛ چقدر سعادت می‌خواهد شهادت در راه خدا.

این شهید خطاب به مردم افزوده است: ای کسانی که پشت جبهه هستید بدانید اگر لحظه‌ای غفلت کنید و کفران نعمت آزادی و جمهوری اسلامی کنید، خداوند این نعمت عظیم را از شما سلب خواهد کرد و روباه‌ها در کمین، او را خواهند ربود؛ آن‌ها که زهر این آزادی بر بدنشان وارد شده دیگر بار به شما اجازه نخواهند داد که به چنین نعمت عظیمی برسید.

شهید ذاکری خطاب به پدر ومادرش نیز نوشته است: مادرجان  از من راضی باش و مرا حلال کن، من به کربلای ایران می‌روم و در راه حسین(ع) برای رضای خدا جان می‌سپارم؛ اما شما پدر گرامی که همچون فرشته‌ای مهربان برایم رنج بسیار کشیده‌اید از شما التماس دعا دارم مرا همیشه دعا کنید.

وی اضافه کرده است: برادران گرامی، امام خمینی-(ره)- عزیز و مسوولان کشور اسلامی‌مان را تنها نگذارید و لحظه‌ای از پاسداری میهن اسلامی غافل نباشید زیرا شیطان‎‌ها منتظر لحظه‌ای غفلت هستند تا این نعمت بزرگ اسلام عزیز را از بین ببرند.

این طلبه شهید دفاع مقدس در پایان وصیت‌نامه تاکید کرده است: پیرو هوا و هوس نباشید به حرف‌های امام خمینی-(ره)- گوش فرا دهید و آرزوهای دل را زیرپا گذارید.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.