تا کار نباشد هیچ فرهنگی درست نمی‌شود و اگر سرمایه داشته باشیم و کار نباشد باز مردم آسیب می‌بینند باید بسترهای اشتغال آماده باشد تا جوانان این وارد میدان کار شوند.

امام جمعه بشاگرد روز چهارشنبه در نشست فرهنگ کار و تلاش در این شهرستان اظهارداشت: بیکاری آسیب جدی برای جوانان بشاگرد است که باید چاره‌اندیشی شود، لذا ایجاد بستر برای اشتغال می‌تواند به توسعه اشتغال جوانان و رونق کار و تلاس مردم کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسین غلامی ادامه داد: بسیاری از جوانان این شهرستان به کشاورزی و دامداری و شغل‌های دیگر روی آورده‌اند اما چون زیرساختی لازم وجود ندارد با مشکل مواجه می‌شوند و کار را رها می کنند.

وی اضافه کرد: وجود مشکلات دست و پاگیر باعث می‌شود دیگران هم رغبتی برای اشتغال در زمینه کشاورزی و دامداری پیدا نکنند.

امام جمعه بشاگرد یادآورشد: با درآمدزایی که در حوزه کشاورزی و دامداری وجود دارد اگر زیرساخت‌های اشتغال فراهم و کاربردی باشد فرهنگ کاربرای آنها شرایط را مهیا می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: برای اشتغال با توجه به طرح‌های مناسبی که در شهرستان بشاگرد وجود دارد و تسهیلاتی که در دستگاه‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهند می‌توان رونق خوبی را شاهد بود.

امام جمعه بشاگرد با اشاره به نقش مردم در اشتغال پیشنهاد کرد که بروشورهایی تهیه شده و در مکان‌های عمومی در اختیار مردم قرار داده شود تا فرصت‌های شغلی و مراحل رفع مشکلات شغلی نیز بنویسند تا مردم بتوانند تسهیلات مناسب دریافت کنند.

حجت الاسلام غلامی، وجود قرارگاه‌های فرهنگی در روستاها را فرصت و راهبردی مناسب برای فرهنگ‌سازی اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی از روستاها برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.