مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: هزارو ۱۹۵ دانش آموز روستایی استان توسط ۲۳۷ خودرو سواری شامل پراید، پژو۲۰۶، سمند و تیبا برای رفتن به مدرسه استفاده می کنند.
موسی دادی زاده سرخایی روز یکشنبه درنشست شورای آموزش وپرورش استان افزود: ۶ هزار و ۲۹۳ نفر از دانش آموزان روستایی هرمزگان نیز از ۲۶۰دستگاه مینی بوس و هایس از خانه به مدرسه می روند.
وی بیان داشت: ۲۰۳ روستا در هرمزگان نیز به عنوان روستا مرکز جابه جایی۶۵۲ دانش آموز از روستاهای همجوارخود را تحت پوشش قرار داده اند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: در بشاگرد نیز ۱۳ روستا به عنوان روستا مرکزی وجوددارد که دانش آموزان ۴۰ روستای این شهرستان را تحت پوشش دارد.
دادی زاده خاطرنشان کرد: به علت پراکندگی وتعدد روستاها، کمبود دانش آموزمتوسطه اول و دوم و همچنین کمبود معلم، دانش آموزان در مدارس روستاهای پرجمعیت ترمشغول به تحصیل می شوند که برای رفتن به مدرسه از سرویس روستا مرکزی استفاده می کنند.
وی بیان داشت: ۷۶۹ نفر از دانش آموزان بشاگرد از سرویس روستا مرکزی استفاده می کنند که با افزایش خوابگاه های دانش آموزی و مدارس شبانه روزی می توان ۸۰ درصد حوادث احتمالی جاده ای را کاهش داد.
این مسوول گفت: باافزایش خوابگاه های دانش آموزی دربشاگرد، تاکنون بیش از هزارو ۸۶۸ دانش آموز متوسطه اول با ۳۶ درصد رشد تحصیلی و ۹۹۷ دانش آموز متوسطه دوم با یک و چهار دهم درصد رشد تحصیلی به دنبال داشت و موجب کاهش ۲۰ دستگاه سرویس روستا مرکزی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.