شهید حسین درویشی نخل ابراهیمی یادگار یوسف و فاطمه یکم مهر۱۳۴۲ در روستای تیاب شهرستان میناب به دنیا آمد و تا مقطع اول متوسطه درس خواند.

۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ درحالی که فقط ۱۹ ماه و ۱۸ روز از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت و رژیم بعث عراق، جنگ زمینی، هوایی و دریایی ضد کشور را به بهانه پایبند نبودن ایران به قرارداد الجزایر، به شکل رسمی شروع کرد، بسیاری از رزمندگان آن روز نوجوانانی ۱۶، ۱۷ ساله بودند که خود را برای کلاس‌های درس سال تحصیلی جدید آماده کرده بودند.

شهید درویشی نخل ابراهیمی نیز یکم شهریور۵۹، هفده ساله شده بود و او نیز بعدها به جمع رزمندگان و مدافعان از خرمشهر اضافه شد.

وی حدود ۲ سال بعد ۱۰اردیبهشت سال ۶۱ در منطقه کرخه نور بر اثر اصابت ترکش به پا و به ضربه مغزی به شهادت رسید.

مزار شهید حسین درویشی نخل ابراهیمی در روستای محل تولدش قرار دارد.

وی ۱۷ اردیبهشت ۶۱ در وصیت‌نامه خود آورده است: سفارش من به پدر و مادر و برادرانم این است که همیشه کارهای نیک انجام دهند و همیشه خدا را مدنظر داشته باشند.

این شهید دفاع مقدس افزوده است: از اینکه یک پسر از خانواده کم می‌شود و در راه اسلام کشته می‌شود هیچ ناراحت نباشید و همیشه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را دعا کنید زیرا این امام نعمتی است که خدا به ملت ایران داده است و ما باید قدر او را بدانیم و به قول آیت‌الله طالقانی اگر از رهبر اطاعت نکنیم خدا عذابمان خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.