نورعلی عباسپور روز سه شنبه درمراسم تجلیل از انجمن‌های برتر اولیاء ومربیان مدارس شهرستان بندرعباس افزود: پیگیری ومطالبه برنامه‌های مطلوب آموزشی، تربیتی وپرورشی از طرف والدین، مدارس را به حرکت درمی‌آورد تا به دنبال تربیت صحیح دانش آموزان درمدارس باشند.

وی بیان داشت: درصورتی حضور والدین درمدارس اثربخش خواهد بود که رابطه والدین با مدرسه یک رابطه کیفی باشد ونگاه کمیتی به مشارکت والدین درفعالیت‌های مدارس نمی‌تواند ما را به اهداف سند تحول نظام آموزش وپرورش امیدوار سازد.

این مسوول در وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: مدیران نیز باید شرایط وبستری فراهم سازند تا والدین بتوانند درهمه فعالیت‌های آموزشی وپرورشی فرزندان خود دخیل شوند و درتربیت آن‌ها سهیم باشند.

عباسپور گفت: از آنجایی که تربیت یک فعالیت پیچیده و دشواری به شمارمی‌آید، پس داشتن آگاهی، مهارت وتوانمندی کافی والدین برای مشارکت درتربیت امری ضروری ومهم است.

وی ادامه داد: باید به سمتی هدف‌گذاری وبرنامه ریزی کنیم که ارتباط بین مدرسه وخانواده پررنگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: دانش آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند که برای تربیت مطلوب آن‌ها باید وقت گذاشت و اگر خانواده‌ها وقت کافی را در راستای تربیت فرزندان در دوره کودکی ونوجوانی اختصاص ندهند، فرزندان آن‌ها در آینده دچار مشکلات تربیتی خواهندشد.

این مسوول، خانواده‌ها را الگوی اولیه در زندگی فرزندان خود دانست و گفت: رفتار والدین تاثیر بسزایی درشکل گیری رفتار و شخصیت فرزندانشان دارد.

در سال تحصیلی جدید ۳۸۱ هزار نفر دانش آموزان هرمزگانی راهی مدرسه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.