به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش روز شنبه در نشستی خبری ضمن تجلیل و تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز کیش اعلام کرد:  برگزاری آیین های هفته وحدت در مسجد جامع نور  و مسجد خاتم الانبیاء و برپایی جشن بزرگ وحدت از برنامه های محوری این هفته است که هر ساله با حضور جمعیت اهل سنت و شیعیان جزیره برگزار می شود و در واقع نماد وحدت و همدلی بین ساکنان این جزیره است. 

 سعید پور علی با اشاره به رسالت خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص)به عنوان پیامبر رحمت؛ آگاهی بخشی، تعلیم و تربیت، ارتقای روابط اجتماعی،  بالندگی انسان و جامعه، مهربانی و دوری از خشونت را از اهداف ویژگیهای  رسالت پیامبر اکرم و رمز گسترش اسلام ذکر کرد .

وی همچنین هفته وحدت را فرصتی برای مرور رفتار کریمانه و رسولانه پیامبر اسلام و به کار گیری این سلوک برای زندگی بهتر دانست. 

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در ادامه، آذین بندی و چراغانی میادین و معابر، برگزاری جشنواره شادی، جشنواره فیلم کوتاه،  هفته وحدت ویژه بانوان، جشن مردمی درپارک شهرو برنامه شعر و ادب را از دگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره نام آوران کیش، نواختن زنگ کیش در مدرسه فرهنگ، رونمایی از سایت فارغ التحصیلان این جزیره، اجتماع دانش آموزی در اسکله تفریحی، آغاز عملیات اجرای هنرستان خلیج فارس، آغاز فعالیت مرکز پزشکی - ورزشی در شهرک صدف، آغاز به کار اتوبوس گردشگری در بندرگاه کیش، افتتاح مسابقات کبدی، تشکیل زنجیره انسانی روز کیش، گشایش مجموعه ورزشی بانوان در هتل شایگان، اجرای موسیقی و نمایش در اسکله تفریحی، برگزاری جشنواره غذا و صنایع دستی، کارناوال و آتش بازی در محدوده تالار شهر به عنوان دیگر برنامه های این هفته نام برد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی در ادامه برگزاری اولین جشنواره معرفی نام آوران کیش را یکی از برنامه مهم در گرامیداشت روز ۲۰ آبان روز کیش عنوان کرد: و افزود این جشنواره با هدف تجلیل از شخصیتهای موثر در توسعه و تحول منطقه آزاد کیش، جذب نخبگان و تحول آفرینان و اجرای طرحهای فاخر در این منطقه انجام می شود. 

 پور علی در پایان، اعلام کرد: در این ایام، ۵۰۰ بلیط رایگان تاکسیرانی فرودگاه و 4000بلیت رایگانی حمل و نقل شهری، به مسافران و گردشگران ارائه می شود و در ۲۰ آبان ( روز کیش ) جابجایی مسافر توسط مینی بوسرانی بصورت رایگان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.