این بارندگی که ازپیش از ظهرشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد همچنین در شهر بندرعباس موجب آب گرفتگی و راه بندان خیابانها وکوچه های این شهر شد و مشکلاتی برای رفت آمد و ترافیک برای مدتی بوجود آورد.

شهر بندرعباس بدلیل نبود زیر ساخت های لازم  ازجمله هدایت سیلاب و بن بست هایی ناشی از ساخت وساز وبرخی خیابانهای بدون آبراه به هنگام بارندگی همواره در معرض سیلاب قرار دارند ومردم با مشکل جدی مواجه می کند.

 هم اکنون برخی از محله های پایین دست و کنار مسیر سیلاب دچارآب گرفتگی شده و مردم از شرایط مناسبی برخوردار نیستند که انتظار می رود شهرداری یکبار برای همیشه مشکل اینگونه واحدهای مسکونی  و سیلابی شدن معابر را رفع کند.

به هنگام بارندگی کارگران شهرداری برای رها سازی معابر از سیلاب و رفع موانع بایستی ساعتها در وسط خیابان وکوچه در گل ولای وفاضلاب تا سرحد مرگ مشغول کار می شوند که اینکار می تواند قبل از بارندگی مسیرهای باران آزاد شود.   

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درهمین زمینه گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته اقصی نقاط استان امروز شنبه و یکشنبه شاهد فعالیت یک سامانه ناپایدار جوی است که با وزش باد شدید، رعد و برق، رگبار پراکنده باران و در برخی نقاط با تگرگ همراه خواهد بود.

علیرضا صفا ایسنی بیان داشت: در نتیجه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی نیز در پاره‌ای از نقاط هرمزگان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارش تگرگ، به منظور جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی مردم از پارک کردن خودروهای خود در فضای باز خودداری کنند.

صفا ایسنی ضمن درخواست از مردم هرمزگان مبنی بر عایت نکات ایمنی، افزود: با توجه به ورود این سامانه بارشی به استان مردم تا حد امکان از تردد غیر ضروری و استقرار در مناطقی که احتمال آبگرفتگی دارند، خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش بینی شده از فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و دستگاه های متولی استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ نمایند.

معاون هواشناسی هرمزگان هم اعلام کرد : بارندگی آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی را برای روزهای شنبه شده وبارندگی تا روز یکشنبه ادامه دارد.

کیارش عارفی افزود: با نفوذ و فعالیت موجی ناپایدار در روزهای ظرف امروز و فردا همچنین برای استان ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

وی یاد آور شد: مدل های بارشی، تمرکز و روند بارش ها در روز شنبه در محدوده مناطق شمالی، مرکزی بتدریج شرقی و غربی هرمزگان و تنگه هرمز و در روز یکشنبه برروی جزیره های خلیج فارس و سواحل غربی استان را نشان می دهد.

وی بیان داشت: دریا  نیز امروز شنبه در محدوده دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز و روز یکشنبه در محدوده شرق خلیج فارس و غالب نقاط تنگه هرمز با افزایش سرعت بادهای شرقی متلاطم و نسبت مواج می شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی دراین مدت ، خاطرنشان کرد: از نظر دمایی نیز برای سه روز آینده روند کاهش نسبی دما در هرمزگان پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.