مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز شنبه اظهار داشت: با ورود این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در پاره‌ای نقاط استان پیش بینی می‌شود به همین دلیل از فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و دستگاه های متولی استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ نمایند.

علیرضا صفاایسینی ادامه داد: حفظ آمادگی اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید و یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تامید است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی بارش تگرگ به منظور جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی مردم از پارک کردن خودروهای خود در فضای باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان تمامی نکات ایمنی  لازم را رعایت کنند، گفت: با توجه به ورود این سامانه بارشی به استان مردم حتی المقدور از تردد غیر ضروری و استقرار در مناطقی که احتمال آبگرفتگی  دارند خودداری کنند.

بر لساس اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار برروی  استان هرمزگان  است که طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۱۸ و ۱۹ آبان ماه ، سبب ناپایداری جوی و دریایی در برخی نقاط استان خواهد شد.

پدیده قابل انتظار در روزهای شنبه و یکشنبه شامل بارش باران گاهی با رگبار باران و رعد وبرق، احتمال تند باد لحظه ای، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریاست.

وزش باد نسبتا شدید در محدوده ی ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق دریایی و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر از پیامدهای گذر این سامانه است.
اختلال در تردد های دریایی و احتمال آبگرفتگی در مناطق غربی، مناطق شمالی و جزایر غربی استان را می توان به عنوان آثار آن نام برد.
از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی استان خودداری شود و با توجه به مواج شدن دریا، تمهیدات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.