اجرای طرح اجباری بیمه سلامت در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و بیمه سلامت در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی به طور رسمی آغاز شد.

در این طرح و طبق مصوبه جدید دولت، صد در صد حق بیمه افرادی که تا ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار درآمد دارند توسط دولت پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد حق بیمه افرادی که از ۴۰ درصد تا کمتر از صد در صد حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند توسط دولت پرداخت خواهد شد.

افرادی که صد در صد حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند باید حق بیمه را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرمزگانی‌هایی که در حال حاضر از هیچگونه بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند، با شرکت در این طرح می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرند.

دکتر علی علیزاده بیان داشت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دست اجرا است و طبق توافق‌های صورت گرفته و مصوبه دولت،  وزارت رفاه و تامین اجتماعی سهم پرداختی حق بیمه افراد متقاضی بیمه اجباری را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در اجرای بیمه اجباری افزود: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای برای بهره مندی از این فرصت، باید به سایت وزارت رفاه (مجری این برنامه) یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون نفر بیمه شده در این استان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری وجود دارد که این نشان دهنده وجود همپوشانی بیمه ای است، یعنی برخی افراد دارای ۲ دفترچه بیمه هستند.

علیزاده تاکید کرد: این در حالی است که عده ای هم در این استان هستند که زیرپوشش هیچ سازمان بیمه گری قرار ندارند، بنابراین تعداد بیمه شدگان هرمزگان باید کمتر از جمعیت استان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.