مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به زمین لرزه با شدت افزون بر چهار ریشتر در شهرستان بوموسی اظهار داشت: این زمین لرزه‌ خسارتی که نیاز به اسکان و یا انجام سایر فعالیت های امدادی توسط هلال احمر را ایجاب کند نداشت.

علی اعما برنطین ادامه داد: اما وقوع زمین لرزه‌های متعدد که می‌توان به وقوع ۶ زمین لرزه بزرگتر از سه ریشتر در این استان در چند هفته گذشته اشاره کرد، ایمن سازی منازل و ساختمان‌های نا ایمن را ضروری ساخته که مالکان آنها باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر فراگیری اصول امدادی و رعایت آن‌ها توسط همه آحاد مردم باید مد نظر قرار داشته باشد تا در مواقع لزوم بتوانند استفاده کنند.

هرمزگان از جمله استانهای زلزله خیز کشور است که مردم هر چند وقت یکبار زلزله های کوچک و بزرگ را احساس می کنند.

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره بوموسی در خلیج فارس را لرزاند.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زلزله، جزیره ابوموسی در ۳۱ کیلومتری، جزیره تنب بزرگ در ۶۲ کیلومتری و بندر لنگه در ۶۲ کیلومتری آن هستند.

همچنین دو زمین لرزه‌ به بزرگی چهار و چهار و یک دهم ریشتر هشتم آبان ماه جاری منطقه رویدر در غرب استان هرمزگان را لرزاند که طبق اعلام مدیریت بحران استانداری، خسارتی از این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

دوم آبان ماه جاری نیز زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که از پس لرزه‌های زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.