سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر افزود: این طرح زیست محیطی هم اکنون در نقاط مختلف و معابر و فضاهای سبز  جزیره کیش آغاز شده  تا پایان سال سیمای شهر گلباران می شود.
 غفار آقازاده اضافه کرد: علاوه برگلکاری معابر، میادین، پارکها و بولوار ها تا پایان سال 55 هکتار از اراضی این جزیره درختکاری می شود و در اجرای این طرح اقدامات گسترده ای برای توسعه فضای سبز جزیره کیش شامل خاکریزی، بهسازی و آماده سازی انجام شده است.

وی یادآوری کرد: در  6 ماه نخست امسال 6 هزار و 832 اصله درخت، یک هزار و 466 اصله درختچه، 28 هزار و 719 متر مربع گیاهان پوششی و 258 متر پرچین کاشته شده است.
آقازاده سمپاشی حدود 5/1 میلیون متر مربع علیه آفات گیاهی  و توزیع  113 هزار و 200 کیلوگرم کود جهت تقویت فضاهای سبز جزیره را از دیگر اقدامات معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در شش ماه گذشته ذکر کرد

وی گفت:  63 هزار و 900 متر مربع لایروبی و  روفوژهای فضای سبز و 15 هزار و 500 متر نیز به شبکه آبرسانی فضای سبز جزیره افزوده شده است.

 سرانه فضای سبز در جزیره کیش  170 متر مربع یعنی حدود شش برابر متعارف جهانی و 9 برابر میانگین کشوری است. سرانه فضای سبز کیش از سال 92  تاکنوت رشدی 40 در صدی  داشته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.