این جانباز دوران دفاع مقدس روز یک‌شنبه در بیمارستان نورافشار تهران دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم نیرومند ۱۳ اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات «بیت المقدس» در منطقه دارخویین بر اثر برخورد ترکش به ناحیه شکم و قطع دست چپ مجروح شده بود.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

 از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.  

طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ۶۵ هزار جانباز شیمیایی در کشور هستند که یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از آنها فقط در بمباران شیمیایی سردشت جانباز شده‌اند.

جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس و قربانیان سلاح های شیمیایی و میکروبی جزو مظلوم‌ترین رزمندگان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق هستند که سال‌ها پس از جنگ با زخمی کهنه برجان دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از آنها مظلومانه در بیمارستان‌های کشور به خیل یاران شهیدشان می‌پیوندند .

رزمندگان شیمیایی و اعصاب و روانی جمهوری اسلامی ایران قربانی سلاح‌های شیمیایی آمریکا و اروپایی‌هایی هستند اما آنها سرمست از فروش سلاح‌هایشان برای کشتن آدم‌های بی‌گناه، امروز رجز حقوق بشر سر می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.