مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان روز یکشنبه در همین زمینه گفت: ۲ هزار و۹۰۰ نفر از هشت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی ثبت‌نام کننده از استان در این طرح دارای شرایط لازم بوده‌اند.

هادی ابراهیمی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ کارورز دارای شرایط، هزار و ۶۶۵ نفر در بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار را فراگرفتند.

طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث افزایش روحیه و انگیزه‌ی کارآفرینی در جوانان شده و سطح مهارت وتجربه‌ی آن‌ها در محیط کار را افزایش می‌دهد که درنهایت با انتقال مهارت و تجربه‌های این افراد به محیط کسب و کار، سرمایه‌ی انسانی تقویت می شود.

دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک‌ هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد و همچنین مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن‌ها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.