در این نشست که شامگاه شنبه با حضور معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گزارشی از وضعیت این تالاب و اهداف و برنامه های مدیریت جامع آن ارائه شد.

استاندار هرمزگان هدف کلی این طرح را استقرار مدیریت تالاب با نگرش زیست بومی با مشارکت همه بهره برداران به ویژه جوامع محلی اعلام و اظهار امیدواری کرد، این طرح در چشم انداز خود به پایداری شرایط زیست محیطی و شکوفایی اقتصادی کمک کند.

فریدون همتی در این باره توضیح داد:در برنامه یاد شده، چارچوب اجرایی و کارهای اولویت دار برای تالاب و نهاد مسئول و نهاد همکار هر اقدام مشخص شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حفاظت از تنوع زیستی و احیاءارزش های اکولوژیک تالاب، بهبود کیفیت و کمیت آب و خاک و بهره برداری خردمندانه از منابع تالاب و بهبود وضعیت معیشت جوامع محلی و افزایش آگاهی عمومی جوامع محلی حاشیه تالاب را از اهداف راهبردی این برنامه اعلام کرد.

بناهای واقع در حریم ۶۰متری دریا تخریب شود

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از نشست شورای برنامه ریزی خواستار آزادسازی مسیرهای دسترسی مردم به دریا شد و گفت:تمام نهادها باید در صدور مجوزهای مختلف، رعایت حریم ۶۰متری دریا را مورد توجه قرار دهند و اگر بنایی در این حریم واقع شده و مسیر دسترسی مردم به دریا را بسته، باید تخریب شود.

فریدون همتی همچنین خواستار واگذاری اسکله ناتمام نخل ناخدا از سوی بنادر و دریانوردی استان به شهرداری بندرعباس جهت اصلاح و مناسب سازی آن برای کاربری های گردشگری و تفریحی شد.

تکمیل، تعریض و آسفالت جاده خور آذینی و تامین روشنایی آن از دیگر مصوبه های این نشست بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.