این پویش با عنوان«فصلِ گرم کتاب» در برخی استان‌های سردسیر در تابستان امسال انجام شده است اما در  استان‌هایی مثل هرمزگان با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فصل‌های پاییز و زمستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این رابطه گفت: این پویش با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا در همه مرکزهای فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

ناهید سلیمانی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح در شهر بندرعباس از هفته آینده ۱۴ آبان از معبد هندوها آغاز شده و تا ۲۵ دی ادامه می‌یابد.

وی هدف از برگزاری این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان مخاطبان این پویش را شامل کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه کودک و کتاب اعلام کرد و ادامه داد: ایستگاه‌های «فصل یار مهربان»، یک روز در هفته اواخر هفته فعال هستند.

سلیمانی احمدی بیان داشت: در این پویش اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های جذاب و بانشاط برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها مانند بازی‌های گروهی محلی، قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب، کاردستی محوریت توسعه کتاب‌خوانی و هم‌چنین شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها و معرفی نزدیک‌ترین مراکز کانون به محل سکونت آن‌ها دارای اهمیت است.

به گفته وی، از نکات قابل توجه در این پویش اختصاص بخشی از فضای ایستگاه به کتاب‌ها، تجهیزات مورد استفاده و آثار کودکان با نیازهای ویژه است که می‌تواند مراجعه‌کنندگان را با مراکز فراگیر و انواع فعالیت‌های کانون در این زمینه آشنا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه به روزهای برگزاری و مکان‌های این پویش در شهرستان بندرعباس و روستاهای اطراف آن اشاره کرد و افزود: مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در روزهای ۱۴ و ۲۲ آبان منتظر حضور خانواده‌ها و کودکانشان در این پویش صمیمانه در معبد هندوها هستند.

سلیمانی احمدی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش ۲۹ آبان مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در به پارک غدیر باشند.

به گفته وی،  پویش یار مهربان در آذرماه در روزهای ۶، ۱۳، ۲۰  و ۲۷ آبان به ترتیب در مدرسه  معراج ۲۲ بهمن، پارک بانوان شهید سایانی، بوستان گلها و بوستان سورو برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: در فصل زمستان نیز پویش یار مهربان از ۴ دی تا ۲۵ دی در بوستان‎های ولایت، دولت، شورا (شهرک توحید) و روستای ایسین برگزار خواهد شد.

در حال حاضر ۱۵ کتابخانه ثابت، ۲ کتابخانه پستی (بندرعباس و میناب) در هرمزگان وجود دارد که با افزوده شدن۲ کتابخانه سیار تعداد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به ۱۹ کتابخانه افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.