رییس کل دادگستری هرمزگان روز چهارشنبه در نشست تشریح دور نخست بازرسی‌های انجام شده از حوزه‌های قضایی استان، گفت: در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم.

علی صالحی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد افرادی با فساد خود به بنیان کشور لطمه وارد کنند و موجب بی‌اعتمادی مردم به مسوولان شوند.

وی تکریم مردم را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی هرمزگان دانست و افزود: مردم باید بتوانند در نهایت احترام و اکرام، مطالبات خود را در مراجعه به هر یک از واحدهای قضایی پیگیری کنند که به همین منظور مصوبه‌های خوبی در بازدیدهای صورت گرفته از این واحدها، تصویب و ابلاغ شده است.

صالحی خاطرنشان کرد: در جریان این بازرسی‌ها ، اجرای به موقع احکام مورد تأکید ویژه قرار گرفت و خواسته شد احکامی که به هر دلیل اجرای آنها به تأخیر افتاده با رفع موانع و به سرعت اجرایی گردند.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: برنامه ریزی مناسبی به منظور کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی‌ها در واحدهای قضایی استان صورت گرفته و این موضوع یکی از مصوبات بازدیدهای اخیر از این حوزه‌ها است.

وی تصریح کرد:  با تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر ، دستگاه قضایی هرمزگان حائز رتبه نخست در نرخ رسیدگی‌ها در دادگاه‌های عمومی و دادسراها و همچنین بسیاری دیگر از شاخص‌های قضایی شده است.

صالحی با اشاره به دومین بازدید خود از حوزه قضایی جزیره کیش طی ماه‌های اخیر اظهارداشت: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای امسال بیش از ۶۰ درصد از پرونده‌های قدیمی دادگستری کیش به صدور رأی و تصمیم نهایی منجر شده است.

رییس شورای قضایی هرمزگان گفت: پس از اتخاذ تمهیدهای مناسب و با ارتقای شاخص امنیت، آمار ارتکاب سرقت در جزیره کیش ۶ تا ۹ درصد کاهش یافته است.

وی بازدید از حوزه قضایی شهرستان حاجی آباد را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده طی سال‌های اخیر، شاهد کاهش یک سومی آمار طلاق در این شهرستان هستیم.

صالحی خاطرنشان کرد : هم اکنون ۵۰۰ نفر از زندانیان در شهرستان حاجی آباد مشغول به کار هستند که با تدوین طرحی در این زمینه در تلاش هستیم تا زمینه اشتغال تعداد بیشتری از زندانیان این شهرستان فراهم گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.