رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: درخصوص صدور مجوز معدن شن وماسه رودخانه ای بردول پارسیان موافقت از دستگاه‌های متولی استان همچون اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری، محیط زیست، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت آب منطقه ای برای انجام عملیات معدنکاری وصول شده است.
خلیل قاسمی عصر یکشنبه بااعلام این خبر به ایرنا افزود: باتوجه به بررسی‌های کارشناسی دستگاه‌های یادشده و پاسخ موافقت‌های واصله، سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان ناگزیر به صدور مجوز معدنی این طرح است.
وی بیان داشت: استعلام از ارگان‌ها و اداره‌ها، غیر از موارد مرتبط با حریم‌های ذکر شده در ماده ۲۴ قانون معادن امکان پذیر نبوده و اخذ استعلام برای صدور مجوزهای معدنی از مبادی مختلف نیاز به موارد قانونی نیاز دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: این سازمان طبق قانون، وظیفه فراهم کردن موجبات توسعه فعالیت‌های معدنی، ایجاد اشتغال دراین بخش و نیز افزایش سهم بخش معدن در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان را برعهده دارد.
قاسمی یادآورشد: در صورت وجود پیشنهاد ونظرات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فعالیت‌های معدنکاری، سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگامن آمادگی لازم برای بررسی موضوع به منظور حمایت از فعالیت‌های معدنی و توسعه سرمایه گذاری همراه با تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مسوولان محلی و سازمان‌های مردم نهاد را دارد.
وی گفت: قانونگذار در ماده ۲۴ قانون معادن، مراجع مورد استعلام را تعیین کرده که دستگاه‌های اجرایی متولی نیز مقید هستند به هنگام پاسخ، تمامی بررسی‌های خود را براساس مختصات کل محدوده اعلامی انجام داده و در صورت موافقت نکردن دلایل آن را به صورت کتبی ارائه نمایند، لذا در صورت وصول پاسخ مخالفت، مجوزی صادر نخواهد شد و محدوده بلوکه می‌شود.
براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و بیش از ۳ هزار نفر نیز به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.
در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

شهرستان پارسیان در 500 کیلومتری غرب هرمزگان مرکز استان هرمزگان واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.