مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: درحال حاضر منتظر ترخیص پمپ‌های فشارقوی (هایپر پمپ) از گمرک بازرگان هستیم که با انجام آن دریک ماه آینده، مرحله دوم آب شیرینکن بندرعباس با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار می‌شود. 
امین قصمی روز پنجشنبه به همراه فرماندار بندرخمیر، امامان جمعه شیعه واهل سنت وجمعی از معتمدان محلی این شهرستان دربازدید از سایت آب شیرینکن بندرعباس افزود: هم اکنون نیز بخشی از آب مورد نیاز مردم بندرخمیر از آب شیرینکن یکصدهزار مترمکعبی بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تامین می‌شود.
وی بیان داشت: آب شیرینکن بندرعباس در مرحله سوم تا پایان سالجاری با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: ظرفیت مرحله سوم با تکمیل خط انتقال ۳۳ کیلومتر از آب شیرینکن یکصد هزار مترمکعبی تا مخازن داماهی، بخشی از نیاز آبی شهر بندرعباس را تامین خواهدکرد.
قصمی یادآورشد: منابع اصلی تامین آب بندرخمیر از چاه‌های کهورستان است که باتوجه به استمرار خشکسالی و محدودیت منابع آبی این منطقه، آب مورد نیاز این شهرستان از بندرعباس تامین می‌شد و در شرایط کنونی نیز با تشدید محدودیت منابع آبی، سیاست استفاده از آب‌های غیرمتعارف برای تامین آب شرب بندرخمیر اجرا شده است.
مدیرعامل آبفای هرمزگان با قدردانی از صبوری وهمراهی مردم و مسوولان شهرستان بندرخمیر در مواقع بحران آب، این اطمینان را داد با بهره برداری از این پروژه (مرحله دوم آب شیرینکن بندرعباس) شهروندان این منطقه از منابع آبی پایداری برخوردار می‌شوند.
قسمی یادآورشد: مجموع نیاز آبی شهرهای بندرعباس و بندرخمیر ۲۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که به موازات تکمیل آب شیرینکن یکصد هزار مترمکعبی، پروژه ای با ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب نیز اجرایی خواهد شد. 
مردم بندرخمیر با مصرف بهینه آب قدردان مسوولان آب وفاضلاب باشند
فرماندار بندرخمیر نیز گفت: احداث آب شیرینکن یکصدهزار مترمکعبی بندرعباس با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تجهیزات داخلی اتفاق خوبی بوده که امیدواریم مردم این شهرستان با مصرف بهینه آب، قدردان این زحمات باشند.
میرهاشم خواستار، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات بخش خصوصی و آب وفاضلاب هرمزگان در اجرای سایت آب شرینکن تاکیدکرد: باید باتوجه به صرف هزینه‌های کلان و محدودیت منابع آبی موجود، مدیریت صحیحی درنوع تولید، بهره برداری و مصرف آب داشته باشیم تا از بروز هرگونه مشکلی در تامین آب مورد نیاز جلوگیری شود.

وی با قدردانی از مجموعه آب وفاضلاب هرمزگان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین آب بندرخمیر، اظهار امیدواری کرد: با آگاهی دادن به مردم نسبت به تلاش‌های انجام شده و درحال انجام آب وفاضلاب برای تامین نیاز آبی مردم، کمک موثری به ترویج مصرف بهینه وحفظ منابع آبی خواهدشد.  
فرماندار بندرخمیر در پایان هدف از بازدید را بررسی وضعیت تولید آب در آب شیرینکن یکصدهزار مترمکعبی بندرعباس عنوان کرد.
احداث آب شیرین ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس برای تامین آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر در تیرماه سال ۹۱ آغاز شد که مرحله نخست آن با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، آذرماه پارسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.