مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: نزدیک به ۳۵۰هزار دانش آموز دختر و پسر دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم این استان در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کردند.
موسی دادی زاده سرخایی در آیین نمادین انتخابات شورای دانش آموزی هرمزگان در دبیرستان دخترانه دوره اول جامعه الزهرا ناحیه یک بندرعباس افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و یک نفر  به عنوان منتخب شورای دانش اموزی مدارس هرمزگان معرفی می شوند.
وی بیان داشت: این نخستین انتخابات شورای دانش آموزی بعد از بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب است که امسال با شعار سراسری « دانش آموزان، طلایه داران گام دوم انقلاب» برگزارشد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در انتخابات دانش آموزی سال جاری، ۵۰ درصد رای گیری ها بصورت الکترونیکی انجام می شود که این آمار با تکیه زیر ساخت ها و امکانات لازم در سال های آینده افزایش خواهد یافت.
دادی زاده یادآورشد: مشارکت پذیری دانش آموزان در امر سرنوشت خود و تمرین مسئولیت پذیری دانش آموزان برای جامعه فردا بعنوان مهم ترین هدف در برگزاری انتخابات دانش آموزی می توان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در اداره امور مدرسه پنج رکن اصلی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی وجود دارد، اظهار داشت: شورای دانش آموزی یکی از مهم‌ترین رکن ها به حساب می آید.
 مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اضافه کرد: شورای دانش آموزی یکی از اعضای شورای مدرسه است و مهم‌ترین وظیفه این شورا به عنوان منتخب و نمایندگان دانش آموزان اینست که انتظارات دانش آموزان را از مدرسه و عوامل اجرایی مدرسه بیان کنند ومدیریت مدرسه را با دیدگاه ها، نظرهاو انتظارات دانش آموزان آگاه می سازند.
وی ادامه داد: پس از انتخابات شورای دانش آموزی در سطح مدارس، منتخبان در انتخابات سطح شهرستان و استان شرکت کرده و سپس اعضای مجلس دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.
دادی زاده گفت: بنابراین شورای دانش آموزی از سطح مدرسه تا سطح ملی وجود دارد و در انتخابات مختلف تصمیم ساز خواهد بود.

۳۸۰هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.