از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال ۲میلیارد و ۳۵ میلیون قطعه بچه میگو از ۵ هزار و ۴۳۰ هکتار مزرعه زیرکشت در هرمزگان تولید شده است.

پیش بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی از مزرعه های شیلاتی هرمزگان برداشت شود.

حدود ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی هرمزگان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست راه‌های تقویت صنعت آبزی پروری در استان، گفت: باید برای تقویت صنعت پرورش میگو در هرمزگان، تولید لارو در آن متناسب با آخرین استانداردها و روش‌های علمی روز و با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز تحقیقاتی برنامه‌ریزی و اقدام گردد.

ایرج حیدری بیان داشت: نیازهای مراکز تولید لارو میگو در هرمزگان احصاء و موانع پیش روی فعالان این بخش برای تولید لارو با استانداردهای مناسب روز برطرف گردد.

وی افزود: صنعت آبزی پروری به ویژه تکثیر و پرورش میگو با توجه به ظرفیت‌های ویژه آن در زمینه‌های اشتغالزایی و ارز آوری برای استان و کشور، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: به منظور تقویت این بخش ، از اجرای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تولید مولد میگو در هرمزگان حمایت و استقبال می‌گردد.

حیدری تاکید کرد: اداره کل شیلات، اکولوژی هرمزگان، دامپزشکی با همراهی مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و علمی، تدوین برنامه های عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه تولید مولد میگو متناسب با دانش روز را دنبال و عملیاتی نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان یکی دیگر از موضوع‌های مهم در زمینه تولید میگو را مبحث بیمه عنوان کرد و گفت: بیمه آبزیان موضوعی می‌باشد که از اهمیت بسزایی برخوردار است تا در برابر حوادث احتمالی خسارت‌های فعالان این بخش با حمایت بیمه‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.