به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، با وقوع طوفان غیرمترقبه شبانه در شمال جزیره فارور در منطقه صیدگاه ماهیگیران بندرلنگه، بندرشناس، بستانه و صیادان روستاهای ساحل نشین لنگه، بیش از ۳۵۰ صیاد در معرض خطر غرق شدن و از دست دادن قایق‌های خود بودند که تکاوران نیروی دریایی سپاه، ناجی جان و اموال این صیادان شدند.

 در جریان این توفان سه ساعته، آب دریا به ویژه در محدوده شمالی که عمق آب به بیش از ۳۰ متر هم می‌رسید به شدت توفانی شد و واحدهای عملیاتی از تیپ تکاوران توانستند بیش از۳۵۰ صیاد محلی و ۱۰۲ قایق آنان را از خطر غرق شدگی نجات داده و شبانه در جزیره فارور پناه و اسکان دهند.

نجات و پناه دادن این صیادان زحمتکش وهمچنین اسکان و تغذیه آنان در جزیره فارور و مداوای آسیب دیدگان در بهداری تیپ اباعبدالله الحسین(ع) نیروی دریایی سپاه از جمله اقدامات تحسین برانگیز تکاوران نیروی دریایی سپاه در تیپ اباعبدالله الحسین(ع) بود. 

درنخستین گام، تعاونی صیادی وحدت بندربستانه با ارسال تقدیرنامه ای از سردار صادق عمویی فرمانده سپاه دریایی جزیره فارور و نیروهای تکاور آن به خاطر مردمیاری ونجات جان صیادان وقایق‌های آنان درجریان توفان که کانون آن درحوالی ناحیه شمالی جزیره فارور بود، قدردانی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.