سوگواران حسینی در هرمزگان که امسال سعادت حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتند، در اجتماعی عظیم در مسیرهای مشخص شده پیاده رفتند و در عزای حسینی بر سر و سینه زدند.

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان عاشقان حسینی مسیر مسجد امام حسین (ع) در گلشهر شمالی را به سمت گلزار شهدای گمنام طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.

امسال مراسم جاماندگان پیاده‌روی کربلا از مسیرهای رودان ، جنوب کرمان و بخش رودخانه به سمت امامزاده سید سلطان محمد رودان برگزار شد.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) در این مراسم که با وجود هوای نسبتا گرم برگزار شد، با سردادن شعار لبیک یا حسین، از مولای خود عاجزانه و با دلی سوخته خواستند تا توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین در سال آینده را نصیب آنها کند.

در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در هرمزگان، ۳۰ موکب برپا و به زایران و شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم خدمات ارایه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر از عزاداران پذیرایی کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی شب گذشته نیز با حضور خیل عظیم دلدادگان اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی استان هرمزگان برگزار شده بود.

شب گذشته برای سی امین سال متوالی در بندرعباس ۳۵ دیگ آش گندم به منظور توزیع در میان فقرا و نیازمندان پخته شد ،برای پخت این آش یک تن و سیصد و شصت کیلوگرم گوشت استفاده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.