پودر جلبک حاوی کاروتنوئید به دلیل دارابودن ترکیبات آنتی‌اکسیدان به‌صورت موضعی برای مصارف آرایشی و بهداشتی برای جوان‌سازی، روشن‌کنندگی، رفع چین‌وچروک‌های پوستی، استفاده به‌عنوان ماسک‌های زیبایی و مراکز اسپا قابل استفاده است.

تولید کننده این محصول روز سه شنبه ضمن بیان اینکه برای تولید این محصول هشت ماه زمان هزینه شده، به خبرنگار ایرنا گفت: گونه های مختلف جلبک در ایران کشت می شود ولی نوع جلبکی که برای تولید پودر استفاده کرده ایم زمانی که به بلوغ می رسید دارای درصد بالایی از کاروتنوئید می‌شود.

سیما فیاضی اشاره کرد: این نوع جلبک در ایران با هدف تولید انبوه کشت نشده ولی در کشورهایی نظیر استرالیا، کره جنوبی، ژاپن به صورت گسترده مورد استفاده و پژوهش است.

این دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: پودر جلبک تولیدشده حاوی کاروتنوئید بوده که منبع اصلی ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان است و این ترکیب‌ها پایه تولید محصول‌های آرایشی بهداشتی هستند.

ترکیبات آنتی‌اکسیدان ضدسرطان و ضدپیری بوده و باعث شادابی پوست و پاکسازی سلول‌های بدن از سموم حاصل از متابولیسم سلولی می‌شود و نیز با حذف رادیکال‌های آزاد که تجمع آنها برای سلول‌ها بسیار مضر است، می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ضد آفتاب عمل کند.

پودر جلبک حاوی کاروتنوئید دارای فیبر بوده که مصرف خوراکی آن می‌تواند موجب کاهش ریزه‌خواری در فرد شده تأثیر مثبتی برای کاهش وزن بدن داشته باشد.

وی ابراز داشت: مجوزهای لازم برای تولید انبوه و تجاری آن از نهادهای مسوول در آینده گرفته می شود.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.