فرماندار بندرعباس روز چهارشنبه در نشست کارگروه ماده ۱۸ شهرستان گفت: شرکت‌های حمل ونقلی هرمزگان تا آخر هفته جاری برای تامین راننده سرویس مدارس فرصت دارند و درصورت کوتاهی از ظرفیت آژانس‌های مسافری استفاده می‌‎شود.

عزیزالله کناری افزود: تاکنون بخش عظیمی از سرویس مدارس شهرستان بندرعباس انجام شده است که باید مشکل مابقی دانش آموزان نیز هرچه سریع تر مدیریت و برطرف شود.

وی بیان داشت: مشکل سرویس مدارس در برخی مکان ها قابل قبول نیست و تا آخر هفته جاری باید این موضوع حل شود.

تصویب افزایش ۱۵ درصدی سرویس مدارس دربندرعباس

رییس شورای شهر بندرعباس نیز از تصویب افزایش ۱۵ درصدی سرویس مدارس این شهر نسبت به سال قبل اشاره کرد وگفت: تخطی برخی راننده‌ها از این نرخ مصوب قابل قبول نیست.

فاطمه جراره افزود: امسال افزایش نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در بندرعباس طبق کارگروه ماده ۱۸، شرکت‌ها، شرایط اقتصادی جامعه، نرخ کرایه‌ها در استان، شهرهای همجوار و مشابه و نیز  تورم موجود درنظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: سرویس مدارس اگر به خوبی پیگیری و اجرا شود، مشکل بزرگی از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود و بسیاری از معضلات موجود جامعه در جابه جایی دانش آموزان برطرف خواهدشد.

رییس شورای شهر بندرعباس گفت: این شورا به عنوان نماینده تمام آحاد جامعه، اید وضعیت و شرایط همه مردم را درنظر بگیرد و با کار کارشناسی شده، تصمیم گرفته شود.

مدیران نسبت به انعقاد قرارداد سرویس مدارس اقدام کنند

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز از مدیرانی که مشکل سرویس مدارس آن‌ها برطرف نشده، خواست که هرچه سریع تر با معرفی راننده از سوی شرکت‌ها نسبت به دریافت و انعقاد قرارداد دانش آموزان جا مانده از سرویس اقدام نمایند.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: تاکنون برخی مدیران مدارس به علت اعلام شرکت‌ها در نبود راننده و خودرو، نتوانستند انعقاد قرارداد با دانش آموزان داشته باشند.

وی بیان داشت: نبود راننده، پیروی نکردن برخی راننده ها از نرخ مصوب، اطلاع رسانی نامطلوب در دیر اعلام شدن نرخنامه ها و بروز مشکلاتی درسامانه ثبت نام از مسائل موجود در مسیر بهبود روند سرویس مدارس است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: شرکت ها طبق آئین نامه سرویس مدارس موظف هستند یک نماینده بعنوان مدیر اجرایی در مدارس داشته باشند که روند دریافت هزینه، انعقاد قرارداد و بررسی مشکلات احتمالی در سرویس دهی مدارس را پیگیری و برطرف نماید.

رییس کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان گفت: نظارت بر روند سرویس مدارس درهر بخشی باید توسط ارگان مربوطه به نحو مطلوبی دنبال شود.

رانندگان رغبتی برای ورود به شرکت های حملی ونقلی ندارد

نماینده شرکت‌های سرویس مدارس هرمزگان نیز با اشاره کاهش راننده گفت: وجود رانندگان آزاد در جابجائی دانش آموزان و ایجاد بازار سیاه در سرویس مدارس باعث شده رانندگان رغبتی برای ورود به شرکت‌ها نداشته باشند.

رضویان افزود: اعلام اسامی و مشخصات راننده‌ها توسط شرکت‌ها، نصب برچسپ و شناسایی رانندگان سرویس مدارس وهمچنین برخورد پلیس با رانندگان آزاد می‌تواند مسیر را هموارتر کند.

وی، ایجاد بستر و شرایط مناسب برای خدمت رسانی مطلوب را مهم دانست و تصریح کرد: برخی خانواده‌ها از سرویس مدرسه آزاد برای دانش آموز خود اقدام کرده‌اند.

این مسوول اظهارداشت: والدین باید توجه نمایند که این مسیر دارای مسائل امنیتی پائین برای فرزندشان است ومشکلات احتمالی درآینده قابل پیگیری و جبران از طریق شرکت ها یا کارگروه نخواهد بود.

افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس  امسال بانظر کارگروه ماده ۱۸ آیین نامه دانش آموزی و کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس تصویب شد.

براساس نرخ جدید مسافت صفر تا سه کیلومتر یک میلیون و ۱۵۰هزار ریال، سه تا۶ کیلومتر یک میلیون و ۳۸۰ هزارریال، ۶تا ۹ کیلومتر یک میلیون و ۶۱۰ هزار ریال، ۹ تا ۱۲ کیلومتر یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۲میلیون و ۷۰ هزار ریال اعلام شده است.
نرخ سرویس مدارس دربندرعباس از سال ۹۴ تاکنون تغییری نکرده است.

همچنین در سال تحصیلی جاری «سامانه سپند» برای سرویس مدارس ویژه دانش‌آموزان در هرمزگان راه اندازی شد.

«سپند، سامانه ی جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهم نامه ای بین وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است.»

۷۱۹۵/۶۰-۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.