شهید کرامت حیدری‌ سراجی یادگار غلام و مریم ۱۵ بهمن سال ۱۳۴۵ در روستای فاریاب شهرستان رودان به دنیا آمد. وی در کودکی پدرش را از دست داد اما دستان کوچک او بود که بار از دوش خانواده برگرفت.

این شهید دانش‌آموز تحصیلات ابتدایی را از سال ۵۲ شروع کرد در همان روستا به پایان برد و برای تحصیل در دوره راهنمایی به بندرعباس آمد.

شهید حیدری‌سراجی سال ۵۹ و با شروع جنگ تحمیلی ۱۴ ساله بود و در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می‌کرد و بعد از اینکه وارد دوران متوسطه شد تحصیل را تا دوم متوسطه ادامه داد و به دلیل علاقه به دفاع از وطن راهی جبهه‌ها شد.

این شهید متولد ماه بهمن درحالی که هنوز ۱۷ سال از عمرش را سپری می‌کرد ۱۶ مرداد ۶۲ در روزهای گرم و داغ خوزستان در عملیات والفجر ۳ منطقه زبیدات بر اثر اصابت ترکش به پا و قطع دست آسمانی شد.

مزار این شهید دفاع مقدس در گلزار شهدای شهرستان بندرعباس قرار دارد.

شهید کرامت حیدری‌سراجی در یکی از وصیت‌نامه‌های خود آورده‌است: اسلام احتیاج به حماسه‌آفرینی و شهید دارد، شما امت اسلامی با هوشیاری کامل حافظ این انقلاب باشید و از صحنه انقلاب که صحنه اسلام است خارج نشوید.

وی افزوده است: با هوشیاری کامل پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید که حمایت از ولایت فقیه و روحانیت، حمایت از اسلام است، زیرا دوری از این دو ما را در چنگال شرق و غرب می اندازد.

این شهید دانش‌آموز در سخنی با خانواده، دوستان و آشنایان نیز توصیه کرده است: نماز اول وقت را با خضوع و خشوع و شرکت در ادعیه که هر دو راهی است برای تقرب به خدا را ترک نکنید، همیشه اوقات به یاد خدا باشید که غافل بودن از یاد خدا باعث غرق شدن در معاصی و شرک می‌شود.

شهید حیدری‌ سراجی خطاب به نهادها و انجمن‌های اسلامی ضمن توصیه به مدیریت صحیح تشکیلات اسلامی ، افزوده است: اسلامی بودنتان را حفظ کنید و تقوای الهی و نظم در همه امور تشکیلات، و ارتباط فوری با هم داشته باشید و نسبت به اسلام، متعهد و مسائل شرعی را رعایت کنید.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.