شرایط ناپایدار جوی و بارش باران در هرمزگان که از اوایل هفته گذشته آغاز شده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

بارش شدید باران و تندباد در هرمزگان خسارت‌هایی بر جای گذاشته و موجب قطع درختان، قطعی برق منازل، آبگرفتگی معابر و مرگ پنج نفر شده است.

بیشترین میزان بارندگی در بشاگرد

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در نخستین دقایق بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان بیشترین میزان بارندگی در استان تا حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه در شهرستان بشاگرد گزارش شده است.

علیرضا صفاایسینی بیان داشت: متاسفانه بر اثر بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی ، پنج نفر شامل سه نفر آقا، یک زن و یک کودک در محورهای بشاگرد به میناب و بشاگرد به جاسک جان خود را از دست دادند.

آماده باش کامل فرمانداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان

وی ادامه داد: با توجه به اخطارهای هواشناسی ، تمهیدات لازم در استان اندیشیده شده و همه فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در استان در آماده باش کامل هستند.

پنج نفر در طغیان رودخانه‌های فصلی هرمزگان کشته شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طغیان رودخانه‌های فصلی و بی‌توجهی به هشدارهای بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، موجب مرگ ۵ نفر در این استان شد.

 صفاایسینی اظهار داشت: این افراد سوار بر ۲ خودرو در مسیرهای متفاوت قصد عبور از آبنما داشته‌اند که دچار سانحه می‌شوند.

وی ادامه داد: سه نفر در آبنمای مسیر جاسک به بشاگرد و ۲ نفر در آبنمای مسیر میناب به بشاگرد جان‌ خود را از دست می‌دهند.

او افزود: در منطقه‌ای که آبنمای مسیر میناب به بشاگرد واقع شده بارشی رخ نداده ولی آب بارندگی بالادست وارد این آبنما شده بود.

تصمیم در خصوص تعطیلی مدارس بر عهده فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش است

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در خصوص تعطیلی مدارس استان در صورت تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر گفت: تصمیم در این خصوص برعهده فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران هر شهرستان با توجه به شرایط و ارزیابی وضعیت موجود، نسبت به تعطیل یا تعطیل نشدن مدارس تصمیم خواهند گرفت.

برق بیشتر مناطق بندرعباس وصل شده است

به دنبال ناپایداری جوی در هرمزگان و بارش شدید باران در بندرعباس مرکز این استان، برق مناطق بسیاری از این شهرستان برای چندین ساعت قطع شده و در برخی مناطق قطعی برق همچنان ادامه دارد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: بر اثر طوفان و رعد و برق شدید پنج پست ۶۳ کیلو ولت و یک پست ۲۳۰ کیلو ولت در بندرعباس از مدار خارج شده و ساعاتی دیگر این مشکل برطرف می‌شود.

ترابی اظهار داشت: بر اثر تندباد و خارج شدن برخی از پست‌های برق از مدار ، برق برخی از مناطق بندرعباس قطع شده که با تلاش نیروهای این شرکت ، مشکل برطرف و برق ۸۰ درصد شهر بندرعباس وصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برق دیگر نقاط بندرعباس نیز تا ساعتی دیگر وصل می شود.

نیروهای امدادی و شهرداری در تلاش برای رفع مشکلات هستند

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان ابراز داشت: بر اثر بارندگی جمعه در بندرعباس، برخی از مناطق این شهر دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای شهرداری و دیگر ارگان‌های مربوطه پمپاژ آب انجام شده و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

صفاایسینی گفت: در دو نقطه در محدوده امامزاده سید مظفر و نوار ساحلی هنوز آبگرفتگی وجود دارد که با تلاش نیروها این مشکل نیز تا ساعتی دیگر برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به شکستگی درختان بر اثر طوفان شدید و سقوط آنها به خیابان‌ها و پیاده‌روها، گفت: تنها خسارتی که تاکنون در این خصوص اعلام شده افتادن درخت بر روی یک خودرو بوده است.

صفا ایسینی خاطرنشان کرد: تا به این لحظه هیچ خبری مبنی بر وارد شدن خسارت به منازل شهرستان بندرعباس بر اثر بارندگی امشب گزارش نشده است.

بارش بیش از ۱۱ میلیمتر باران در کمتر از ۳۰ دقیقه

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در بارندگی امشب بندرعباس که کمتر از ۳۰ دقیقه طول کشید، بیش از یازده میلیمتر باران بارید.

مرضیه سی سی پور شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز شنبه ۱۳ مهرماه به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر ناپایداری جوی و بارندگی در شرق و مرکز هرمزگان افزایش می‌یابد.

وی افزود: تداوم ناپایداری جوی در استان تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد و شهروندان باید از نزدیک شدن به مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.