حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهارداشت: از زمان مسوولیت آقای رئیسی به عنوان رییس دستگاه قضا این روند با شتاب بیشتری شکل‌گرفته و این کار ارزشمندی است.

به گفته وی، دستگاه قضا بخش عمده فلسفه حاکمیتی اسلام را که اقامه عدل قسط است تشکیل می‌دهد و از این‌رو جایگاه دستگاه قضایی را در بین سایر مجموعه قوا نشان می‌دهد.

امام جمعه بندرعباس تخصصی شدن امور قضا را یکی از موضوعات مهم برشمرد و افزود: در استان هرمزگان با بخش‌هایی مواجه هستیم مانند دریا که به شعب تخصصی نیاز دارد و کمتر در حوزه حقوق دریاها کارشده است.

راه اندازی شعب تخصصی نیاز جدی هرمزگان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: یکی از مسائل تخصصی شدن امور قضاست، در هرمزگان با بخش‌هایی مواجه ایم مانند دریا که به شعب تخصصی نیاز دارد.

وی در این رابطه بیان داشت:  تدریس و تربیت نیروی متخصص در حوزه حقوق دریا، تجارت حمل ونقل نیازمند بخش‌هایی تخصصی بوده، لذا شعب ویژه رسیدگی به سه پدیده دریا، تجارت و حمل‌ونقل نیاز جدی در این استان است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: برخی تبلیغات سو بر ضد دستگاه قضا احساس می‌کند که مبارزه توسط خود حاکمیت شروع شده لذا قدری مراقبت باید در حوزه ایجاد تردید در کارآمدی نظام لازم است که آنهم به نبود مبارزه برنمی‌گردد بلکه به نحوه مبارزه با فساد برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین با یادآوری اینکه مبارزه با فساد از درون حاکمیت، امید را در مردم زنده می‌کند، جلوگیری از انباشت پرونده‌های قضایی، کاهش زمان اطاله دادرسی و شتاب در به روزرسانی پرونده‌ها را نیز موجب ایجاد امید و اعتماد مردم به مقابله دستگاه قضا با فساد دانست.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.