حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در جمع نشست شورای اداری استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: دستگاه قضا از مدیران شجاع حمایت می‌کند چراکه اعتقاد دارد مدیران اگر با قدرت  و شجاعت جمع شوند گره‌های زیادی از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: زمینه توسعه یافتگی در این استان در گرو وحدت و انسجام همه مدیران و مردم و کنشگران اجتماعی است و زمینه توسعه را تضمین می کندالبته کارهایی بسیار خوبی در راستای تولید و اشتغال شروع شده و نباید برخی جابه جایی‌ها مانع کار ماندگار شود.  

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: سنگ بنای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که قرار است ماندگار شود، باید محکم برداشته شود تا آثار آن برای مردم همیشگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم در بخش ساحل و دریا ابراز داشت: برخی از کشورهای اروپایی ارتباط آنها با دریا کمتر است، اما ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آنها از دریا تامین می‌شود این درحالی است که استان هرمزگان با وجود دریا و ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی جوانانی بیکاری داریم.

وی، اشتغال و رونق تولید را از نیاز جدی کشور دانست و افزود: اشتغال آفرینی با فعال کردن اقتصاد دریا محور شدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط ناسالم در نهادها به روابط ناسالم ضرر می رساند، حمایت‌های تسهیلاتی، حقوقی و قضایی را لازمه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این استان ساحلی با ظرفیت‌های بزرگ سرمایه‎گذاری عنوان کرد.

وی خطاب به مدیران حاضر در شورای اداری استان هرمزگان گفت: در این جنگ اقتصادی اگر همه با اراده و توکل درتوسعه یافتگی در این استان وارد شوند بسیاری از گره ها و مشکلات مردم قابل رفع است و با شفاف‌سازی و اعتمادسازی می‌توان بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کند.

رییس قوه قضاییه هم‌چنین در راستای مشکلات مردم و بحث سرمایه‌گذاری‌ها اظهارداشت: مدیران از اختیارات لازم برخوردارند و رهبر انقلاب نیز در این رابطه با سران قوه اتمام حجت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران اختیارات مدیران کم نیست آنچه مهم است پیگیری‌ها و اقدام‌های لازمی است که باید مدیران به نحو صحیح دنبال کنند.

وی در خصوص صحبت‌های رییس شورای شهر بندرعباس در خصوص وجود موانع و مشکلات موجود در حوزه صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی مردم برخی محلات شهر بندرعباس نیز ابرازداشت: این موضوع باید از سوی مسوولان در این بخش‌های ذی‌ربط اعم از حقوقی و ثبت اسناد پیگیری شود و نباید مردم در این مساله بلاتکلیف باشند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از اسکله شهرداری بندرعباس، گفت: حرف مردم این بود چرا افراد بازنشسته شیلاتی مجوز فعالیت صیادی دارند اما خود صیادان بومی از این مجوزها برخوردار نمی‌شوند، گفت: مسائل باید برای مردم روشن و شفاف شود چرا که این مردم تمام هستی خود را برای انقلاب گذاشته‌اند لذا برخی حرف‌ها و وجود مشکلات قابل رفع شایسته صیادان این شهرنیست.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در پایان یادآور شد: در کشور مشکلات حل نشدنی نداریم و رهبرانقلاب نیز بر این مساله تاکید دارند ما می‌توانیم گره‌گشای بسیاری مشکلات مردم باشیم و این رسالت ماست.

 ۹۸۸۷/۶۰۴۸ /۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.