به گزارش ایرنا، صاحب این موزه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: با علاقه شخصی، از سال ۱۳۸۸ به جمع‌آوری اشیاء قدیمی اقدام کردم که با تجمیع اشیاء گردآوری شده، تصمیم به ایجاد موزه گرفتم.

روزبه افزود: این موزه با هدف حفظ و معرفی میراث گذشتگان به نسل جوان جزیره و گردشگران ایرانی و خارجی دایر شد.

وی افزود: ۳۵۵ قطعه با شناسنامه کامل شامل ظرف‌ها، ابزار کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی و لنج سازی، پوشاک سنتی و غیر آن در این موزه به نمایش گذاشته شد.

موزه‌های قشم نمایانگر حافظه تاریخی جزیره‌

رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: موزه‌های جزیره قشم در واقع نمایانگر حافظه تاریخی فرهنگ این سرزمین است.

عبدالرضا دشتی‌زاده افزود: مردم با بازدید از موزه‌های قشم نه تنها با فرهنگ بومی قشم بلکه با روابط فرهنگی موجود بین ایران و آفریقا و هند آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: موزه‌های قشم وارد چرخه گردشگری می‌شوند و با این حرکت، بخش جدیدی در حوزه میراث فرهنگی و نیز گردشگری قشم رقم می‌خورد که تا کنون مغفول مانده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هر شیء موجود در موزه‌های قشم یک نسل خاطره را با خود به همراه دارد که باید گردشگران با این خاطرات آشنا شوند تا ارتباط نزدیک‌تری با فرهنگ این جزیره پیدا کنند.

وی افزود: کمتر جایی را می‌توان سراغ گرفت که در یک جغرافیای محدود مانند قشم ۶ موزه وجود داشته باشد که این امر از غنای فرهنگی جزیره و نیز دغدغه بومیان جزیره برای حفظ این فرهنگ نشان دارد.

۶ موزه شخصی در قشم وجود دارد که با دریافت مجوزهای لازم و استانداردسازی مناسب به زودی وارد چرخه پذیرش گردشگر می‌شود.

۷۵۰۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.