مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان روز سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۷۵۰ گردشگر خارجی وارد این استان شده و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن بازدید کردند.

رضا برومند ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه اول سالجاری چهار میلیون و ۲۶۵ هزار نفر و در سال گذشته ۶ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر گردشگر داخلی به استان سفر کردند.

هرمزگان دارای ۲۶۹ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، پنج موزه، بافت‌ها و بناهای تاریخی متعدد، مناطق حفاظت شده، مناطق شکار ممنوع، پناهگاه حیات وحش و تالاب‌های بین المللی است.

معبدهندوها، حمام گله‌داری، عمارت کلاه فرنگی که در حوزه علمیه بندرعباس واقع شده، خانه شریف، برکه‌های باران، قلعه کمیز، قلعه پرتقالی‌های جزیره هرمز، بافت تاریخی بندر کُنگ و بندر لافت از جمله جاذبه‌های‌ تاریخی شاخص این استان به شمار می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش گردشگری هرمزگان جذب شد.

برومند ادامه داد: پارسال ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش گردشگری هرمزگان جذب شده بود و این سرمایه‌های جذب شده با احتساب مناطق آزاد است.

به گفته وی، همچنین تسهیلات پرداخت شده از ۱۸۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال سال گذشته به طرح‌های این بخش به ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: سال گذشته موافقت اصولی ۷۸ طرح صادر شد که تعداد این موافقت‌ها در سال جاری تاکنون به ۴۷ طرح رسیده است.

برومند در خصوص بهره برداری از تاسیسات گردشگری گفت: پارسال یک هتل و یک هتل آپارتمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امسال نیز یک هتل در جزیره هرمز به بهره برداری رسید که امید می‌رود تا پایان سالجاری ۲هتل دیگر نیز به بهره‌برداری برسند.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.