شهید محمدامین حاجی‌زاده یادگار غلام و خاتون یکم خرداد ۱۳۴۸ در بندرعباس به دنیا آمد.

پدرش کارمند سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان بود و محمدامین نیز به تبع شغل پدر درس و تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داد.

این‌ دانش‌آموز شهر بندرعباس زمانی که ۹ ساله بود و در کلاس سوم ابتدایی مشغول تصحیل بود انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ۱۱ ساله بود و زمانی که خود را برای کلاس‌های درس پنجم ابتدایی آماده می‌کرد جنگ تحمیلی آغاز شد و آن روزها برای بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی روز تلخی بود.

محمدامین در این سال‌ها به درس ومشق بچه‌های و همکلاسی‌هایش که خانه و کاشانه‌شان را از دست داده بودند به دانش‌آموزانی خرمشهری که خود را برای درس و مدرسه آماده کرده بودند اما یک روز قبل از مدرسه زیر خمپاره‌ها جان دادند فکر می‌کرد.

وی علاقه زیادی به رشته تجربی و پیشرفت در تحصیل و دانشگاه رفتن داشت، هنوز دانش‌آموز بود که به عنوان یک بسیجی برای حضور در جبهه نام‌نویسی کرد و راهی جبهه‌های جنگ شد.

وی درحالی که ۱۷ ساله بود درست ۱۷ بهمن سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 پیکر این دانش‌آموز شهید مدت‌ها در منطقه باقی ماند و سال ۷۵ پس از جست‌وجو در گلزار شهدای بندرعباس به خاک سپرده شد.

شهید محمدامین حاجی‌زاده ۲۷ فروردین ۶۴ در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: خدایا نور هدایت و کرامت را برما ارزانی دار تا آن راهی را که تو خواسته‌ای بیابیم و سبکبال و عاشقانه پرکشیم و بالاترین آرزو برای ما رضوان و خشنودی توست.

وی ادامه داده است: پدر ومادر عزیزم خدا را بسیار شکر کنید که حاصل زحماتتان در دنیا فرتوت و ناتوان نشد و در راه خالق یکتا به ثمر نشست مرا حلال کنید که امیدوارم خدا به شما صبر و اجر جزیل عنایت کند.

شهید حاجی‌زاده خطاب به برادران و خواهرانش راه اطاعت از امام خمینی(ره) را سفارش کرده واین راه را سعادت دانسته است.

وی افزوده است: شما را به اهمیت نماز و واجبات الهی هشدار می‌دهم که همه این‌ها انسان را به طرف خدا و حیات خوش ابدی می‌کشاند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.