شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک دارای ۷۵ روستاست که ۶۳ روستای آن دارای دهیاری هستند و روستای زیارت با یک هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شهرستان سیریک در شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

بنا بر اظهار مردم محلی اواخر سال گذشته بخشی از زمین های ساحلی روستای زیارت بزرگ که به دلیل نداشتن اسناد رسمی مالکت به زمین های ملی شهرت یافته است، به یک سرمایه گذار جهت ایجاد یک طرح شیلاتی واگذار می شود که از همان ابتدا این مساله با توجه به گردشگر پذیر بودن این منطقه و وجود طرحهایی برای توسعه گردشگری در زمین های ساحلی این روستا، مورد اعتراض مردم منطقه واقع می شود.

اهالی این منطقه می گویند با واگذاری این زمین ها بخشی از ساحل روستا که قابلیت گردشگری دارد به مزرعه پرورش میگو تبدیل می شود.

دهیار روستای زیارت بزرگ سیریک عصر دوشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: سه و نیم هکتار از زمین های ساحلی در کنار نخلستان های این روستا به یک سرمایه گذار غیربومی به منظور پرورش میگو واگذار شده و امکان اشتغال و سرمایه گذاری برای اهالی را از بین برده است.

علی آسفده با بیان اینکه این دو روستا مناطق هدف گردشگری در سیریک هستند، بیان داشت: این برنامه ریزی برای توسعه گردشگری در این روستاها در شرایطی می باشد که در سواحل شمالی روستاها نیز طرح‌های پرورش میگو و آب شیرین کن راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: اهالی این روستاها خواهان لغو واگذاری و اختصاص این زمین‌ها به اهالی همین منطقه هستند.

تمام مجوزها برای سرمایه گذاری در روستای زیارت کسب شده است

فرماندار شهرستان سیریک نیز در واکنش به استعفای دهیار و شش عضو اصلی شوراهای اسلامی روستای زیارت گفت: تمام مجوزهای قانونی برای سرمایه گذاری در بخشی از زمین های این روستا از اداره شیلات و دیگر دستگاه های اجرایی و مراجع ذیصلاح کسب شده است.

احمد جمال الدینی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اهالی معترض به واگذاری زمین های ساحلی به سرمایه گذار غیربومی هستند، در حالی که سرمایه گذار بومی و اهل منطقه هشتبندی میناب است.

وی افزود: در نشست با سرمایه گذار قرار بر این شد تا با ۵۰۰ متر جابه جایی از محل فعلی رضایت اهالی روستاها جذب شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداریهرمزگان نیز ضمن تایید خبر استعفای دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای زیارت سیریک گفت: این استعفا در اعتراض به واگذاری زمین روستا به افراد غیر ساکن  این منطقه بوده است.

احمد نفیسی در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز دوشنبه بنده در جمع مردم روستاییان زیارت حضور داشتم و حرفهای آنها را دراین خصوص شنیدم، یکی از گلایه این افراد رعایت نشدن حریم روستا در واگذاری زمین بوده بطوریکه عرصه به مردم تنگ شده و دهیار و اعضای شورا هم برای رسیدگی به این موضوع از مسوولیت خود استعفا داده اند. 

شهرستان سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.