کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان در بندرعباس برگزار می‌شود.

این کنگره بین‌المللی از ۹ سال پیش همه ساله با هدف معرفی شخصیت امام سجاد(ع)، تبیین سیره آن حضرت، نقش آن امام همام در پاسداری و انتقال پیام عاشورا، روش مبارزه امام سجاد(ع) با حکام ظلم و جور، شناساندن آثار ارزشمند امام زین العابدین ازجمله صحیفه سجادیه و رساله حقوق برگزار خواهد شد.

نهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) چهارشنبه سوم مهرماه همزمان با سالروز شهادت این امام همام با حضور اندیشمندان مسلمان شیعه و اهل سنت از ۲۷ کشور دنیا و نمایندگان اقلیت های دینی در سالن اجتماعات شهرک مروارید بندرعباس برگزار می شود.

دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: این کنگره ساعت هشت صبح روز چهارشنبه آغاز و ظهر پنجشنبه با برگزاری چندین پنل تخصصی و علمی پایان می یابد.

حجت الاسلام محمد علی لبخندان عصر دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: در این دوره از کنگره بین المللی امام سجاد (ع) نمایندگانی از کشورهای نیجریه، میانمار، کویت، عراق، لبنان، الجزایر و بحرین و همچنین برخی کشورهای اروپایی حضور دارند.

وی ادامه داد: میهمان ویژه این کنگره آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین است و یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، شیخ عبدالجبار آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت از استان گلستان،«آنتوان بارا» اندیشمند مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت، شیخ هلال از کشور عمان از دیگر سخنرانان مراسم هستند.

وی قرائت پیام یکی از مراجع تقلید کشور، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و حجت الاسلام ارزانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و رونمایی از ۷ کتاب مرتبط با زندگی و اندیشه‌های امام سجاد (ع) و تجلیل از ۵ خانواده معظم شهدا و مبلغان و حافظان صحیفه سجادیه را به عنوان بخشی از برنامه های این کنگره اعلام کرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.