مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرایم به رتبه اول کشوری در کاهش جرایم ، دستاورد بزرگی است که تنها در کمتر از یک سال محقق شده است.

علیرضا ساوری روز دوشنبه در مراسم برگزاری دومین دوره جامع آموزش هفتگانه داوری حقوقی هرمزگان، اظهار داشت:  آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت دار در این استان به میزان ۲۱ درصد کاهش یافته و در نتیجه تلاش های صورت گرفته  ، هرمزگان حائز رتبه نخست کشوری در کاهش جرایم شده است.

وی افزود: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد ضرب و جرح غیرعمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر ۱۰ عنوان مجرمانه اولویت دار در سال جاری هستند.

ساوری تصریح کرد : استان هرمزگان تنها استان کشور است که شوراهای پیشگیری از وقوع  جرم در تمام شهرستان های آن فعال می باشند .

این مقام مسوول بیان داشت: طرح مصلحین خانواده به صورت گسترده در مناطق مختلف استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده و در نتیجه آن ۲۷ درصد از پرونده های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر گردیده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان ها از جمله رودان ۳۷ درصد می باشد.

 مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با پیگیری های دادگستری استان هرمزگان ۲۲ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان شناسایی شده که ۱۵ مورد آن رفع و اصلاح گردیده و ۷ نقطه دیگر در دست اقدام قرار دارد.

ساوری بیان داشت: هم اکنون دو طرح پایلوت ملی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز برای اولین در استان هرمزگان به مرحله اجرا گذاشته شده و ۴۴ برنامه پیشگیرانه در سطح این استان با موفقیت اجرا شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.