مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان دراین مراسم گفت: امسال به علت برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح و محدودیت‌های ترافیکی در ۳۱ شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس، زمان مراسم جشن شکوفه‌ها در بندرعباس به ۳۰ شهریورماه تغییر کرد.

موسی دادی زاده سرخایی یادآور شد: در دیگر شهرستان‌های هرمزگان فردا یکشنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: امسال درمجموع ۴۳ هزار دانش آموز کلاس اولی در هرمزگان در هزار و ۳۶۴ کلاس درس مشغول به تحصیل می‌شوند.

نقش والدین در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان مهم است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: نقش والدین در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان بویژه پایه ابتدایی بسیار مهم و اساسی است.

عباس میرزاد افزود: مقطع اول ابتدایی بسیار مهم بوده و آموزش دانش آموزان این مقطع نیز به مراتب سخت تر از پایه‌های دیگر است.

وی بیان داشت: نوآموزان با برگزاری جشن شکوفه‌ها، ورود خود را به زندگی ۱۲ ساله تحصیل آغاز می‌کنند و با فضای جدید مدرسه پیش از آغاز رسمی کلاس‌های درس آشنا می شوند.

این مسوول از والدین خواست در نحوه ی رفتار و برخورد با نوآموزان و دانش آموزان دقت کنند تا آینده سازان این مرز و بوم در امنیت کامل روانی به یادگیری بپردازند و از هرگونه آسیب اجتماعی پیشگیری شود.

میرزاد تاکید کرد: آموزش و پرورشی موفق خواهد بود که معلمانش احساس جدایی از مدرسه نداشته باشند و مدرسه را از خودشان بدانند.

وی یادآورشد: معمار هر جامعه ای نهاد آموزش و پرورش است که در کنار دیگر ارگان‌ها و خانواده می‌تواند در رشد و شکوفایی فرزندان ما نقش بسزایی داشته باشد.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل می‌شوند که ۱۲ هزار نفر بیشتر از پارسال است.

حدود ۳۰ هزار کادر آموزشی نیز در استان هرمزگان فعالیت دارند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.