حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری روز پنجشنبه در آیین افتتاح دروس سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه هرمزگان اظهار داشت : با پیشنهاد مدیریت و تصویب شورای عالی حوزه های علمیه، همچنین در محور فقه که برنامه عملی برای زندگی است در حوزه علمیه قم ۳۱ کرسی فقه برگزار می‌شود و در راستای گسترش درس خارج فقه و اصول نیز ۳۱ کرسی درسی در استان‌ها مورد تائید قرار گرفته است.

وی، محور اصلی در کار تحصیل طلاب علوم دینی اخلاص و سر موفقیت طلاب علوم دینی را تحصیل برای خدا  و عمل برای خدا دانست و افزود: امام علی(ع) فرموده است که آن کسی که در جایگاهی قرار می‌گیرد در هر سطحی و امام جامعه باشد نخست باید به تعلیم خود بپردازد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور رفع مشکلات معیشتی طلاب را یکی از مسائل مهم در حوزه‌های علمیه عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال یک استاد فاضل حوزه علمیه بین ۷۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند که نیاز است روش عوض شود.

تدوین ۵۰۰ کارویژه روحانیت

به گفته وی، طلاب علوم دینی متاهل نیز جزو اقشار بسیار ضعیف جامعه هستند که با ۴۵۰ هزار تومان زندگی می‌کنند و هم اکنون ۱۹۰ هزار موقوفه برای حوزه شناخته شده که برخی موقوفات بسیار بزرگی بوده و بعضا در تصرف ادارات دولتی است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار امیدواری کرد با احیا موقوفه‌های پایدار جدید بتوانیم در بخش معیشت طلاب در یک دوره محدود بخشی از مشکلات طلبه‌ها را برطرف کنیم.

غفوری با اشاره به تدوین حدود ۵۰۰ طرح کارویژه روحانیت در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اظهارداشت: برای رسیدن به افق روشن تحصیل طلاب علوم دینی و ایفای نقش موثر آنها باید تلاش‌های مضاعفی صورت بگیرد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.