این کتاب که در ۱۸۰ صفحه و با ۵ هزار نسخه توسط انتشارات بقیه العتره به چاپ رسیده، اولین‌ها و ترین‌های هرمزگان را با موضوع های اقتصاد، صنعت برق، فرهنگ و هنر، علوم و آموزش، حمل و نقل، کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی، جهان سازه‌ها، ورزش و جغرافیا معرفی کرده است.

قسمتی از عناوین کتاب از قبیل، اولین عکاسی، قدیمی ترین شاعر، اولین دبیرستان، عریض‌ترین بلوار، تندروترین جانور، گران‌ترین نوع خرما، بزرگ‌ترین سد، طولانی‌ترین مسافت شنا و بزرگ‌ترین جزیره می باشد.

درباره نویسنده

جعفر مرادی شهدادی، جوان هرمزگانی دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ ایران، معلم و پژوهشگر حوزه خلیج فارس و نویسنده برجسته کتاب گرانبهای «ترین های هرمزگان» و مبتکر نام «روز ملی خلیج فارس» در تقویم رسمی است.

وی، دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ در روستای سرچاهان حاجی آباد به دنیا آمد و  علاقه اش به این حوزه سبب شد که وی مقالات، یادداشت‌ها و حتی پایان نامه خود را با موضوع خلیج فارس انتخاب کند و معتقد می باشد روز ملی خلیج فارس به عنوان نماد هویت ملی مطرح بوده است.

او مقام هایی شامل، برگزیده رتبه نخست بخش مقاله در نخستین جشنواره استانی برترین های روزنامه نگاری خلیج فارس(مرداد ۱۳۸۷)، پژوهش و نگارش تاریخچه راه و راهسازی در هرمزگان، پژوهش و نگارش تاریخچه آبرسانی و نقش آب در فرهنگ مردم هرمزگان، برگزیده و مفتخر به دریافت "تندیس و نشان ویژه خلیج فارس" در نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰) را در کارنامه علمی خود دارد.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.