در این نشست موضوعات مهمی همچون ساماندهی وایمن سازی سرویس مدارس، علامت گذاری معابر مقابل مدارس، نصب سرعت گیر و تابلوهای اخطاری، خط کشی عابر پیاده، روان سازی خیابان‌ها و جاده‌ها ونصب چراغ‌های چشمک زن قبل از آغاز سال تحصیلی مطرح شد تا در ابتدای فعالیت مدارس برای دانش آموزان، اولیا و معلمان مشکل ساز نشود.

سرویس‌های دانش آموزان کنترل شود
استاندار هرمزگان در نشست شورای ترافیک از آموزش وپرورش استان خواست که قبل از بازگشایی مدارس باید سلامت رانندگان و سرویس‌های دانش آموزان از نظر ایمنی و فنی کنترل شود.
 فریدون همتی افزود: باتوجه به اینکه اداره کل حمل ونقل وپایانه های هرمزگان اعلام آمادگی جهت ارایه سرویس های ایمن به مدارس را دارد لذا اگر درطول سال تحصیلی مشکلی دراین زمینه رخ داد، متوجه آموزش وپرورش است.
وی بیان داشت: آموزش وپرورش باید دراین چند باقی مانده تا بازگشایی مدارس بایستی مساله سرویس مدارس را در نقطه به نقطه هرمزگان با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله حمل ونقل وپایانه‌ها حل وفصل کنند.
استاندارهرمزگان همچنین از اعضای شورای ترافیک خواست که مصوبات این شورا از جمله تامین امنیت مدارس وایمنی سرویس‌های دانش آموزان را سازماندهی، کنترل و اجرایی کنند.
همتی گفت: در روزهای نخست مهر وبازگشایی مدارس، ترافیک خیابان‌ها وجاده‌ها موجب دغدغه و دل مشغولی خانواده‌ها می‌شود که می طلبد با بکارگیری نیروهای نظامی وانتظامی امنیت مدارس و روان سازی ترافیک دراولویت قرارگیرد.
وی اظهارداشت: به طور قطع حضور پلیس در سطح جاده‌ها و خیابان‌ها برای راهنمایی و هدایت مردم ودانش آموزان بسیار مهم است.
استاندارهرمزگان یادآورشد: مدیران مدارس همچنین به دانش آموزان موتورسوار که مجاز به رانندگی هستند نیز تاکید کنند تا از کلاه ایمنی استفاده کنند.
همتی اظهارداشت: فرمانداران نیز به عنوان مسوول شهرستان‎ها از دستگاه های اجرایی بخواهند که نسبت به اجرای مصوبات شوراها و دستورات حاکمیتی حساس باشند تا نظم و انضباط در تمام بدنه سازمانی جاری و ساری شود.

۱۰ شرکت حمل ونقلی به دانش آموزان سرویس می‌دهند
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس نیز گفت: امسال ۱۰ شرکت حمل ونقلی سرویس مدارس وجابجایی دانش آموزان را در اول مهرماه برعهده دارند.
بابک هاشمی افزود: سال گذشته ۱۳ شرکت حملی ونقلی کار سرویس مدارس را درهرمزگان عهده دار بودند که امسال سه شرکت به علت تخلفات کنار گذاشته شد.
وی بیان داشت: ۲۰۰ مدرسه شهر بندرعباس در نقاط حادثه خیز هستند که ایمن سازی و نصب تجهیزات ایمنی بخشی از این مدارس انجام شده است.
این مسوول اظهارداشت: هم اکنون هزار و۵۰۰ دستگاه تاکسی، ۴۱ دستگاه اتوبوس و ۷۰۰ دستگاه مسافربر شخصی در بندرعباس فعال بوده و ۲۲۰ هزار سفر شهری در روز ساماندهی شده است.
هاشمی گفت: امسال همچنین ۳۰ هزار صندلی به ظرفیت شهر بندرعباس اضافه شده که می‌تواند در بحث ترافیک کمک کند.
این مسوول اظهارداشت: امسال سامانه سپند باهمکاری آموزش وپرورش وپلیس راهور ویژه ثبت شرکت‌های حمل و نقل مدارس، رانندگان، والدین دانش آموزان و حتی مدیران مدارس راه اندازی شده که تاکنون ۲۲۳ دستگاه خودرو برای سرویس مدارس دراین سامانده ثبت نام کرده اند.
هاشمی گفت: روز اول مهرماه امسال بناست که تمامی اتوبوس‌های شهری خدمات رایگان به شهروندان و دانش آموزان ارائه دهند.

ترافیک؛ دغدغه ی اصلی خانواده‌ها در زمان بازگشایی مدارس
رییس انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش هرمزگان نیز گفت: ترافیک جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین دغدغه خانواده‌ها در آغاز فصل بازگشایی مدارس است.
بتول جهانداری افزود: در بحث سرویس مدارس براساس سه مصوبه وزیر کشور، راه و آموزش وپرورش دستورالعملی مبنی بر اینکه کار سرویس مدارس بدلیل امنیت خاطر خانواده ها و دانش آموزان، تدوین شده است. 
وی بیان داشت: آموزش وپرورش هرمزگان نیز در این راستا آموزش رانندگان سرویس مدارس، آموزش مدیران، اولیا و دانش آموزان را سرلوحه کار قرار داده است.
این مسوول اظهارداشت: امسال ۱۰ شرکت حمل ونقلی کار سرویس مدارس هرمزگان را در قالب سامانه سپند انجام می‌دهند.
جهانداری درخصوص نرخ نامه سرویس مدارس نیز گفت: باتوجه به این که از چهار گذشته نرخ سرویس مدارس درهرمزگان هیچ تغییری نیافته بود امسال براساس نرخ تورم افزایش ۱۵ درصد به شورای شهر اعلام شد که امروز در نشست (شورای شهر بندرعباس) این کار دنبال شد.

ایمن سازی ۱۷ مقطع پرتصادف در راه‌های هرمزگان
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل و پایانه‌های هرمزگان نیز گفت: برای آرام سازی ترافیک و افزایش ایمنی و امور و مرور دانش آموزان ۱۷ مقطع پرتصادف و حادثه خیز در راه های استان ایمن سازی شده است.
یوسف عابدینی افزود: همچنین در ۶ ماهه دوم امسال نیز ایمن سازی ۱۵ مقطع حادثه خیر در دستورکار است.
وی بیان داشت: حمل ونقل و پایانه‌ها همچنین این آمادگی را دارد که با هماهنگی ناوگان حمل ونقل دربحث ایاب و ذهاب معلمان ودانش آموزان و ارائه سرویس مناسب با آموزش وپرورش همکاری کند.
این مسوول اظهارداشت: آموزش وپرورش در مکان‌هایی که نیاز به وسیله نقلیه دارند به حمل ونقل و پایانه‌ها اعلام کنند تا با قراداد با ناوگان حمل ونقلی سرویس در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
عابدینی یادآورشد: ۱۷۰ میلیارد ریال نیز بودجه ملی و استانی برای روان سازی جاده های بشاگرد اختصاص یافته است که این کار شروع شده است.
۸۰ نیروی کمکی از استان‌های همجوار دراختیار هرمزگان قرارگرفت
رییس پلیس راهور هرمزگان نیز گفت: برای تسهیل در روند ترافیک شهری در آغاز فصل بازگشایی مدارس، ۸۰ نیروی کمکی از استان‌های همجوار در اختیار استان قرار گرفت.
سرهنگ مجید صالحی پور افزود: این نیروها در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، خمیر، رودان حاجی آباد، لنگه ، بستک و میناب مستقر هستند.
وی با اشاره به این‌که طرح ترافیک شهری در ۲ مرحله انجام می‌شود، بیان داشت: مرحله نخست این طرح از ۱۵ تا ۳۱ شهریور و مرحله دوم از یک تا ۱۵ مهر انجام می‌شود.
این مسوول اظهارداشت: شناسایی نقاط حادثه خیز درهرمزگان نیز براساس جی پی اس انجام شده است.
صالحی یادآورشد: در سال تحصیلی گذشته ۱۶ تصادف منجر به خسارت در حوزه سرویس مدارس رخ داد که ۲ مورد ون، ۱۲مورد سواری و یک مورد تاکسی بوده است.
۴۲۰هزار دانش آموز هرمزگان راهی مدرسه می‌شوند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در سال تحصیلی جدید (۹۸-۹۹) ۴۲۰ هزار دانش آموز که ۴۰ هزار نفر آن نوآموز پیش دبستانی هستند، راهی مدرسه وکلاس درس می‌شوند.
محمد قویدل افزود: امسال پیش بینی مان اینست که آمار دانش آموزی هرمزگان نسبت به سال قبل ۱۲ هزار نفر افزایش یاد که این کار از طریق جذب بازماندگان از تحصیل و ایجاد شرایط برای همه دانش آموزان که شرایط تحصیل دارند، فراهم می‌شود.
وی بیان داشت: امسال همچنین هفت هزار نفر افاغنه به جمعیت دانش آموزی هرمزگان افزوده می‌شود. 
معاون آموزش متوسطه هرمزگان یادآورشد: شعار «افزایش پوشش تحصیلی و ارتقای سطح میانگین نمرات» در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و منویات رهبری، سیاست های دولت و اجرای سند تحول بنیادین درسال تحصیلی (۹۸-۹۹) در دستورکار قرارگرفته  است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.