سرهنگ اباذر سالاری روز یکشنبه در یک نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: همان طوری‌که امام راحل فرمودند در دفاع مقاس ما انقلاب‌مان را به دنیا صادر کردیم و ابهت شرق وغرب را درهم شکستیم.

وی یادآورشد: هفته دفاع مقدس فرصتی بود برای ایران اسلامی؛ که با وجود همه مشکلات و ناملایمات روی پای خود ایستاده و شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برسانیم.

این مسوول اظهارداشت: اگر امروز نیز ایران اسلامی در موضوع‌های نظامی و دفاعی حرفی برای گفتن دارد به برکت دوران هشت سال دفاع مقدس است که با کمترین امکانات و ادوات نظامی در برابر دشمان ایستادگی کردیم.

سالاری گفت: امروز دشمن، با ساقط کردن پهباد پیشرفته آمریکایی وتوقیف کشتی نفتکش انگلیس به دست نیروهای سبزپوش سپاه به توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه پاسداران پی برده است.

وی گفت: با این موفقیت‌ها به دنیا نشان دادیم که به گفته‌ی رهبر معظم انقلاب «دوران بزن؛ در رو» تمام شده است و اگر کسی چشم طمع و تعرض به خاکمان را داشته باشد جواب دندان شکنی از نیروهای مسلح خواهد گرفت.

 آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس درهرمزگان با رژه نیروهای مسلح

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از برگزاری مراسم رژه ملی نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه جاری همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کنار آب‌های ساحلی خلیج فارس خبرداد.

سالاری گفت: رژه نیروهای مسلح در بخش رژه نیروها و ادوات نظامی، رژه هوایی و دریایی با محوریت ارتش و با حضور یکی از سران قوا و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در بلوار ساحلی بندرعباس برگزار خواهد شد.

 وی یاد آور شد: برگزاری رژه ملی نیروهای مسلح امسال در ۲ نقطه کشور از جمله تهران و بندرعباس به علت موقعیت خاص و استراتژیک منطقه خلیج فارس انجام می‌شود.

فرمانده سپاه هرمزگان بااشاره به این‌که امسال ۴۰۰ ویژه برنامه در رده‌های سپاه و بسیح درهرمزگان از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود، اظهارداشت: رویکرد این برنامه‌ها باشعار محوری «ما پیروزیم» است.

سالاری بیان داشت: نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس وبازسازی عملیات خبیر در بلوار غدیر، مراسم خاطره گویی رزمندگان، یادواره شهدای خیبر، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اعزام رزمندگان به مدارس، دانشگاه ها و مساجد، یادواره شهدای محله ای، غبارروبی گلزار شهدا، نمایشگاه عکس ونقاشی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری اردوهای جهادی، تجلیل از سربازان نمونه و حضور نیروهای پاسدار در نمازجمعه از شاخص ترین برنامه هاست.

وی یادآورشد: همچنین باتوجه به برگزاری کنگره ملی  یک هزارو۵۰۰ شهید هرمزگان در دیماه امسال رویکرد برنامه‌ها با پروژه های هزار و پانصدی ازجمله بهره برداری  ۱۵۰۰ طرح محرومیت زدایی، اهدای ۱۵۰۰ جهیزیه و سرپرستی ۱۵۰۰ فرد نیازمند در دست اقدام است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.