دو کلیه و کبد رمضان لشتغانی اهل بندر پل در استان هرمزگان که دچار مرگ مغزی شده بود،  پس از رضایت خانواده اش و تایید مرگ مغزی از سوی پزشکان مغز و اعصاب ، به بیماران نیازمند اهدا شد.

رییس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: پیوند عضو این بیمارر سحرگاه روز گذشته در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شد.

دکتر محمود حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دو کلیه و کبد این بیمار پس از جراحی، جهت پیوند به بیمارستان سینا شیراز ارسال شد.

وی با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان شهید محمدی ، گفت: هم اکنون بخش اعظم اقدامات انجام شده و در آینده ای نزدیک با جذب نیرو، راه اندازی می شود.

حسین پور بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ مورد رضایت جهت اهدای عضو انجام شده که از این شمار ۱۰ مورد به اتاق عمل رسیده و با موفقیت انجام شده است.

رییس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده را تنها تا زمانی که تپش قلب دارد، می توان اهدا کرد.

وی اظهار داشت: به محض اینکه قلب تپش خود را از دست بدهد فرصت اهدای عضو نیز از دست می رود و از این رو باید در جامعه درباره اهدای عضو فرهنگ سازی کرد تا خانواده ها نسبت به این مقوله آگاه شوند.

حسین پور خاطرنشان کرد: تصمیم اهدای عضو، یک تصمیم بسیار حساس و مهم برای فرد اهدا کننده و یا خانواده اش است و به طور معمول چالش های احساسی بسیاری در این مسیر وجود دارد که می توان با فرهنگسازی و تبیین اهمیت این تصمیم که زیباترین جلوه از ایثار و از خودگذشتگی است، بخش قابل توجهی از این چالش های احساسی را مدیریت کرد.

متخصصان علم پزشکی می گویند، مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.