شهید جواد جوادی درویشی یادگار مختار و زهرا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۴ در منوجان به دنیا آمد.

او سال‎های از سال‌های ابتدایی زندگی خود تا قبل از شروع جنگ تحمیلی، فراز و فرود بسیار بزرگی را پشت سرگذاشته و حوادث تاریخی بسیاری را دیده است.

او هنوز یکساله نشده بود اما سال‎ها بعد از ایثار و رشادت‌های شهدای قبل از انقلاب حرف‎های زیادی شنید از شهامت، شجاعت، ایمان قوی و بصیرت شهید سیدمجتبی نواب صفوی و شهادت وی و یارانش در۲۷ دی ۱۳۳۴ و از فریادهایی که در بالای منبر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان برآورد که برای مقابله با دشمنان فرهنگ حسینی یا بکشید و یا کشته شوید.

   او حدود ۱۰سال بعد از سخنرانی‎های افشاگرانه امام خمینی درباره امتیاز کاپیتولاسیون در چهارم آبان ۴۳ و تا قیام خونین ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶؛ او درس‎های شجاعت و ایمان قوی را از این بزرگان به خاطر داشت و سال‎ها بعد با شروع جنگ تحمیلی خود هم‌چون سایر شهدا و رزمندگان در میدان ایمان و استقامت قرار گرفت.

شهید جواد جوادی درویشی سرانجام در حالی که ۳۰سال از عمرش را سپری می‌کرد، دوم خرداد ۶۴ بر اثر ترکش به سر در منطقه فاو آسمانی شد و به خیل شهدا پیوست.

مزار این شهید دفاع‌مقدس استان هرمزگان در روستای هشتبندی شهرستان میناب قرار دارد.

شهید جواد جوادی درویشی در یکی از وصیت‌نامه‎های خود که ششم اسفند ۶۳ نوشته در ابتدای وصیت‎نامه خود آورده است: به نام خدا و به نام او که جانم در دست قدرت اوست، مرا از تاریکی‎ها به روشنی هدایت می‎کند و به نام او که مرا به جهاد دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از وصیت‎نامه‌اش آورده است: ملت شهید پرور ایران بر شما باد پیروی از ولایت فقیه سخنان امام خمینی-(ره) را گوش کنید و به آنها عمل کنید.

این شهید دوران دفاع‌مقدس افزوده است: پدر و مادر، همسر فرزندان و برادران و خواهرم با تقوا و پیروی از ولایت فقیه ادامه دهنده راه شهدا باشید.

شهید جوادی درویشی ابراز داشته است: اما شما ای جوانان شجاع ایران کسانی‌که می‌خواهید از دانشگاه امام صادق (ع) فارغ التحصیل شوید بروید در حوزه‎ها و کسانی‌که می‎خواهند در دانشگاه امام حسین (ع) فارغ التحصیل شوند به سوی جبهه‎ها بروید.

 وی در ادامه وصیت‎نامه‌اش افزوده است: اما فرزندانم فاطمه جان و محمد تقی و محسن و فاطمه جان  حجاب، حجاب و حجاب ، تقوا ، تقوا و تقوا باید زینب‎وار ادامه دهنده این راه باشید.

این شهید دوران دفاع‌مقدس خطاب به فرزند خود محمد تقی و همسرش آورده است: اگر می‌خواهید که روح من شاد شود باید اسلحه‎ام را بردارید و با دشمنان اسلام به نبرد برخیزید و همسرم شما باید صبر زینب‌وار را پیشه خود کنید.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.