رییس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار یک آقای ۵۲ ساله بود که به دلیل تصادف و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد.

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب، با رضایت خانواده اش، دو کلیه و کبد وی توسط تیم فوق تخصصی پیوند و با همکاری واحد اهدای عضو هرمزگان، برای انجام عمل پیوند به بیمارستان سینا شیراز ارسال شد.

وی بیان داشت: با فرهنگسازی و اطلاع رسانی صورت گرفته در خصوص اهدای عضو، طی چند ماه اخیر چندین مورد اهدا و پیوند عضو بیماران مرگ مغزی در هرمزگان انجام شده است.

رییس واحد اهدای عضو هرمزگان گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک با راه اندازی بخش پیوند در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، بتوانیم خدمات بهینه تری به بیماران نیازمند ارایه دهیم.

وی شمار بیماران نیازمند به اهدای عضو در هرمزگان را ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین ۴۵ نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را ازدست می دهند.

متخصصان علم پزشکی می گویند، مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

پیوندهای متداول عبارتند از کلیه ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان، پوست و قرنیه؛ همچنین برخی از ارگان ها و بافت ها را می توان زمانی که شخص اهدا کننده زنده است به شخص دیگری پیوند زد مانند یکی از کلیه ها و بخشی از کبد اما در بیشتر موارد اهدای عضو زمانی صورت می گیرد که فرد اهدا کننده در قید حیات نباشد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.