نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس روز یکشنبه برابر با ظهر هشتم محرم در مسجد پیامبر اعظم(ص) مجتمع بندری شهید رجایی در جمع کارکنان این بندر اظهارداشت: اگر می‎خواهیم بسترساز ظهور مهدی موعود(عج) باشیم، تنها راهگذر ما عبور از دالان و گذرگاه نجات بخش عاشورا و عمل به آموزه‌های مکتب سیدالشهداست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‎زاده مکتب عاشورایی امام حسین(ع) را مجموعه‎ای از ارزش‌های انسانی دانست و ابرازداشت: شعارهای عاشورا مفاهیمی کهنه و قدیمی متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش نیست، بلکه در شرایط فعلی جامعه نیز معنا می‌یابند و کاربرد دارند.

امام‎جمعه بندرعباس بیان داشت: همه باید در کنار ایجاد شور حسینی در جامعه، بصیرت و معرفت عاشورایی را نیز از بطن کتاب‌ها و بهره‌گیری از سخنرانی‎های این ایام یاد بگیریم و در فضای مجازی و سایر رسانه‌های فراگیر ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مفاهیمی همچون آزادگی، زیربار ظلم و جور ستمگران نرفتن، تن ندادن به خواری و ذلت و همچنین دفاع از حقوق مستضعفان به عنوان بخشی ازپیام‎های قیام کربلاست که این ارزش‎های والای انسانی هر جای جهان مطرح شود، خریدار و مخاطب دارد.

به گفته وی، اگر چشم جامعه را نسبت به مفاهیم ارزشمند حماسه عاشورا بازکنیم و با دادن معرفت و بصرت به جامعه در کنار ایجاد شور حسینی، فضای بصیرت‎ورزی نیز ایجاد کنیم، جامعه از گردنه مشکلات عبور کرده و به تعالی و پیشرفت خواهیم رسید.

تجمع بزرگ دلدادگان حضرت اباعبداله الحسین(ع) از ساعت ۱۱ صبح یک‌شنبه آغاز و تا زمان اقامه نماز ظهر و عصر به امام حجت الاسلام عبادی‎زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ادامه داشت.

در این آیین عزاداری به پرچم‎های متبرک شده در بارگاه ملکوتی امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام رضا(ع) و حضرت زینب کبری(س) تبرک جستند.

طبق سنت هر ساله برگزاری تجمع عاشوراییان جامعه دریایی و بندری یک روز پیش از فرا رسیدن تاسوعای حسینی، فرصتی است تا همه اقشار این جامعه تلاشگر در جبهه اقتصادی، با حضور در این گونه سوگواری ها، ارادت خود را نست به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.