فرمانده انتظامی بندرعباس ضمن اعلام این خبر گفت: سارقان که به سلاح کلاشینکف مجهز بودند، در منطقه سخت گذر (صعب العبور) لاور جنوبی (بخش فین) اقدام به سرقت کرده بودند که پس از درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی و یک شبانه روز محاصره  در حلقه پلیس، دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل مشایخ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت های پلیس شهرستان بندرعباس در ۴۸ساعت گذشته از دستگیری ۵۳۰سارق، خرده فروش مواد مخدر، معتاد خیابانی و تبعه خارجی غیرمجاز خبر داد.

دستگیری قاتل یک ساعت پس از قتل

وی همچنین با اشاره به دستگیری یک قاتل یک ساعت پس از ارتکاب به جنایت اظهار داشت: چهار جوان در یک منزل مجردی با یکدیگر همخانه بودند که دو نفر از آنها به دلایل نامعلوم با یکدیگر درگیر شدند و در این درگیری یک جوان ۲۹ساله توسط دوست خود که وی نیز ۲۹ساله است با ضربات چاقو کشته شد.

سرهنگ مشایخ اضافه کرد: قاتل قصد خروج از شهر را داشت که پیش از هر اقدامی و یک ساعت پس از قتل دستگیر شد.

دستگیری یک زن و سه مرد با لباس نظامی قلابی

رئیس پلیس بندرعباس ادامه داد: طی ۴۸ساعت گذشته یک زن که با آرم و درجه یکی از نیروهای نظامی در بازار بندرعباس در حال اخاذی از مغازه داران و مردم بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گفته سرهنگ مشایخ دو نفر دیگر نیز به اتفاق یکدیگر با لباس نظامی در حال اخاذی از مردم دستگیر شدند و یک نفر دیگر نیز با اتهام مشابه در محل دیگری از بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.

فروش مواد مخدر اطراف مدارس مشاهده نشده است

رئیس پلیس بندرعباس با رد برخی نقل قول ها درباره فروش مواد مخدر به دانش آموزان در اطراف مدارس تصریح کرد:  تاکنون چنین پدیده ای توسط پلیس مشاهده نشده و دستگیری خرده فروش مواد مخدر در اطراف مدارس نداشته ایم.

پرونده بازار فروش حیوانات کارگزاری روی میز شورای تامین شهرستان

سرهنگ مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت سگ گردانی در معابر عمومی و برخورد پلیس با این پدیده، اظهار داشت: موضوع ساماندهی بازار فروش حیوانات و پرندگان در کوچه کارگزاری بندرعباس در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفته است.

ممنوعیت گِل مالی خودرو و قمه زنی در ایام محرم

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مردم در دسته ها و هیات های عزاداری تصریح کرد: گل مالی خودرو و قمه زنی از موارد ممنوع بوده و پلیس در صورت مشاهده با مرتکبان آنها برخورد خواهد کرد.

به گفته این مقام انتظامی در دهه اول محرم هر شب ۶۱۷مامور پلیس به صورت پیاده و همچنین در قالب ۵۴گشت خودرویی و ۸۴واحد گشت موتوری امنیت ۸۴هیات عزاداری را تامین کرده و همچنین ۷۸تکیه، حسینیه و مسجد را تحت پوشش پلیس قرار دارد.

سرهنگ مشایخ اضافه کرد: بخشی از نیروهای پلیس نیز با لباس شخصی و به صورت ناشناس در هیات ها حضور داشته و نسبت به ناهنجاری های احتمالی واکنش مناسب را خواهد داشت و از توان نیروهای بسیج نیز برای تامین امنیت در دهه اول محرم استفاده می شود.

هیات ها مراقب سلامت غذا و شربت نذری باشند

رئیس پلیس بندرعباس همچنین از متولیان هیات ها و برگزارکنندگان مراسم عزاداری حسینی خواست، برای تهیه و توزیع غذا و شربت نذری از افراد مطمئن استفاده کرده و با توجه به احتمال اقدام برای مسمومیت های عمدی، مراقب سلامت غذا و شربت نذری باشند.

۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.