رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اجرای موفقیت آمیز طرح غربالگری فشار خون در سطح کشور به ویژه در اقصی نقاط استان هرمزگان از جمله بیمارستان میناب، بر اساس شاخص های درمانی و بهداشتی مقرر شد بیمارستان های جنرال (عمومی) در استان جهت دایر کردن واحد فشار خون در سطح کلینیک بیمارستانی به صورت دایم اقدام نمایند.

دکتر محمد مورخ افزود: خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی از جمله فشار خون، انجام آزمایش ها و پیگیری معاینه های دوره ای در این کلینیک صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور سهولت در امر نوبت دهی این امکان فراهم شده تا از شیوه های مختلف از جمله رزرو نوبت به صورت حضوری از ساعت هفت تا هشت صبح، سامانه تلفنی ۱۸۲۴، مراجعه به سایت اینترنتی مربوط به نوبت دهی در سامانه بیمارستان و سامانه اپلیکیشن از طریق دریافت از کافه بازار و نصب بر روی گوشی های اندروید قابل دسترس عموم می باشد.

با توجه به خطرات ناشی از فشار خون بالا و با توجه به اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، وزارت بهداشت امسال طرح ملی کنترل فشار خون را در سراسر کشور به اجرا گذاشت.

 طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا درآمد.

این طرح با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی اجرا شد.

با پایان یافتن مرحله دوم طرح ملی کنترل فشارخون و با تحلیل آمارهای ثبت شده،اعلام شد ۵۹ هزار و ۴۱۶ نفر در استان هرمزگان مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند.

بیماری فشار خون بالا یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های غیرواگیر است که از آن به عنوان قاتل خاموش نیز یاد می‌شود و خود زمینه ساز ابتلاء به بیماری‌های خطرناک دیگری نیز است.

به گفته پزشکان بسیاری از مبتلایان به بیماری فشار خون بالا از بیماری خود بی خبر هستند و این بیماری با وجود تشخیص آسان، اغلب بی علامت و بسیار رایج است و در صورتی که درمان نشود، آسیب‌های مرگباری به همراه دارد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.