این برآوردی از سخنان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور است که روز سه شنبه برای دیدار با روسای مراکز علمی کاربردی به هرمزگان سفر کرده و با خبرنگار ایرنا به گفت و گو پرداخت.

محسن محمدزاده درودی در این گفت و گو با پایین آمدن کیفیت آموزش در گذشته گفت: با توجه به اقتضا زمان در دوره ای توسعه کمی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و کمتر به ارتقاء کیفیت پرداخت شده ولی اکنون کیفیت در دستورکار قرار دارد.

وی که در سخنانش بر ماموریت این دانشگاه برای تربیت نیروی متخصص کاردان توسط مراکز علمی و کاربردی تاکید فراوان داشت، ادامه داد: دانشگاه متناسب با نیاز بازارکار مجوز تاسیس رشته به مراکز می دهد و رشته های هر مرکز باید متناسب با خوشه شغلی ماموریتی باشد.

طبق برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی مراکز زیر پوشش این دانشگاه باید دارای مرکز واقعی کار بوده و یا با مراکز دارای محیط واقعی کار قرارداد پنج ساله منعقد کرده باشند.

مراکز علمی کاربردی سطح بندی شده اند

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد: داوطلبان علاقه مند برای تحصیل در افزون بر ۸۰۰ رشته این دانشگاه به ۲ مولفه علاقه و سطح بندی انجام شده از مراکز علمی کاربردی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی توجه کنند.

محمدزاده درودی بیان داشت: در راستای سیاست های دانشگاه، طی ۲ سال گذشته اقدام به سطح بندی مراکز کرده که ۵۱۸ مرکز در این سطح بندی شرکت کردند،  ۱۷۹ شاخص مشخص شد که مرتبط با ۹ عامل مختلف فعالیت مراکز هست.

بر اساس اسن شاخص ها مراکز در ۴ سطح سطح بندی شدند اگر مراکزی ۲ سال در سطح ۴ باشند چه در سال گذشته و امسال ۱۸ مرکز در این سطح قرار دارند که پذیرش دانشجو نخواهند داشت، به این مراکز کمک می کنیم تا ارتقاء پیدا کنند و اگر نتوانن فعالیتشان خاتمه می یابد.

این ارزیابی به منظور ایجاد شرایط جدید جهت ارتقاء کیفی انجام شده است، سال کذشته تنها ۲۰ مرکز توانستند در سطح ۲ قرار گیرند و اما با تلاش دانشگاه و مراکز این۲۰ مرکز به ۲۳۰ مرکز ارتقاء پیدا کرده است که نشان دهنده جدی گرفتن ارتقاء کیفی هست.

از این تعداد امسال ۱۰ مرکز به عنوان مراکز برتر مراکز علمی کاربردی معرفی شدند و تقدیر شدند، هر استان هم حداقل یک مرکز برتر شناسایی و معرفی شدند که این ها علاوه بر ۱۰ مرکز پیش گفته شده است.

۳۲۱۹/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.